вгору
16.04.2025
Інвентаризація - це не просто «паперова тяганина», а важливий процес, який допомагає забезпечити фінансову стабільність і прозорість на підприємстві. А головним документом цього процесу є Акт інвентаризації. Про нього і поговоримо у нашому матеріалі.
У цій статті ми розглянемо такі аспекти:
Що це за документ?
Акт інвентаризації – це документ, який фіксує результати перевірки наявності та стану активів підприємства (матеріальних цінностей, грошових коштів, нематеріальних активів тощо) на певну дату. Акт інвентаризації складається спеціально створеною комісією, яка проводить перевірку. Цей документ є важливим елементом бухгалтерського обліку та фінансового контролю.
Правильно складений акт інвентаризації дозволяє не лише виявити розбіжності між обліковими та фактичними даними, але й запобігти потенційним фінансовим втратам.
Коли складається?
Акт інвентаризації складається у таких випадках:
Для цього створюється спеціальна комісія на чолі з керівником підприємства. Її склад затверджується наказом. Під час інвентаризації перевіряється, що є в наявності (товари, грошові кошти, обладнання тощо). Фіксують фактичні дані і порівнюють з тим, що має бути за документами. У разі виявлених розбіжностей з'ясовують їх причини. І всі результати відображають в інвентаризаційному описі та акті інвентаризації.
Чи є затверджена форма?
Типові форми актів інвентаризації затверджені наказом Мінфіну № 572.
В програмі M.E.Doc є такі форми Актів інвентаризації:
Наприклад, Акт інвентаризації наявності грошових документів, бланків документів суворої звітності має такий вигляд:
Зворотня сторона:
Незважаючи на наявність затверджених типових форм актів, підприємство може розробити власні форми, які повинні містити обов'язкові реквізити, такі як:
Навіщо цей документ?
Акт інвентаризації виконує такі функції:
Підсумок
Нормативка
Корисні матеріали: