вгору
Нагадаємо нашим користувачам, що з 05.08.2019 року банки будуть відкривати усі нові рахунки за міжнародним стандартом IBAN та змінювати діючі номери рахунків відповідно до нового стандарту. При цьому буде збережено діючі номери аналітичних рахунків. Це регламентовано постановою Правління НБУ «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні» від 28.12.2018 р. № 162.
З чого складаються рахунки за стандартом IBAN?
Рахунки складатимуться з 29-ти літерно-цифрових символів, які будуть викладені у такій послідовності:
Рис. 1
НБУ встановлено перехідний період для впровадження IBAN в Україні з 05.08.2019 р. до 31.10.2019 р. (включно).
Для того, що дізнатися про номери своїх рахунків або рахунку у новому форматі IBAN, клієнту банківської установи робити нічого не потрібно. Оскільки, до 05.08.2019 р. банки самостійно повинні проінформувати своїх клієнтів стосовно змін у форматі рахунків.
Звертаємо увагу, що з 05.08.2019 р. до 31.10.2019 р. клієнти банків у документах на переказ коштів можуть зазначати реквізити «Код банку» та «Рахунок» як у старому форматі, так і у новому.
А з 01.11.2019 р. застосування IBAN буде обов’язковим для всіх переказів (як у національній, так і в іноземній валюті) в усіх банках України.
Крім того, щоб уникнути непорозумінь з Вашими контрагентами, клієнти усіх банків повинні самостійно до 31.10.2019р. внести зміни до реквізитів, які зазначаються в документах.
В програмі M.E.Doc оновлено розділ , в якому вже реалізована можливість обробки повідомлень про відкриття/закриття рахунків за новим стандартом IBAN. Тож з 05.08.2019 р., з виходом оновлення, банки зможуть без зайвих перешкод виконувати свої звичні процеси по обміну електронними документами з ДФСУ в рамках відкриття/закриття рахунків.
Тепер детальніше зупинимось на самому розділі Банківський модуль (Рис. 3).
Розділ Банківський модуль дозволяє формувати та імпортувати повідомлення про відкриття/закриття рахунків, для подальшого подання цих документів до органів ДФС з метою відкриття/закриття рахунків та реєстрації змін у рахунках платників податків, затверджувати та зашифровувати документи засобами ЕП, відправляти документи електронними каналами зв’язку, а також приймати і відображати квитанції про доставку документів.
Основним призначенням розділу є сервіс автоматичної обробки повідомлень, що представляє собою процес автоматичного імпорту документів, підписання сертифікатами відповідальних осіб та печаткою установи, відправлення на адресу органів ДФС, отримання повідомлень про доставку та обробку документів та отримання Файлу-відповіді з подальшим його експортом.
(Рис. 3).
Розділ має такі модулі:
Монітор повідомлень про відкриття/закриття рахунків призначений для відображення документів про відкриття/закриття рахунків відповідно до їх стану в поточний момент.
Звертаємо увагу банківських установ!
В модулі Монітор повідомлень про відкриття/закриття рахунків запроваджена форма електронного інформаційного повідомлення про припинення (зняття з обліку) платника податків (Інформаційний файл U), рис. 4.
Дана форма Інформаційного файлу U (ідентифікатор форми DPI21102) введена Мінфіном для інформування фінустанов про припинення діяльності платників податків.
У разі якщо після припинення (зняття з обліку) платника податків залишились незакритими його рахунки у банках та інших фінансових установах органи ДФС повинні повідомити таку установу, надаючи їм відомості про державну реєстрацію припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізособи – підприємця та дані щодо зняття з обліку таких платників податків у контролюючому органі.
В інформаційному файлі дані щодо кожного рахунку (код фінансової установи, код за ЄДРПОУ фінансової установи, дата відкриття рахунку, код валюти, номер рахунку) відображаються у повідомленні окремим рядком.
Важливо! В одному повідомленні зазначається стільки рядків, скільки рахунків платника податків відкрито в одній фінустанові. У одному повідомленні, за наявності, можуть бути відображені дані щодо рахунка за стандартом IBAN, рахунка у старому форматі, рахунка у цінних паперах, кореспондентського рахунка за стандартом IBAN, тощо.
Рис. 4.
В даному модулі до початку роботи обов’язково потрібно налаштувати параметри роботи розділу. Налаштувати процес автоматичного імпорту, збереження, підписання, відправки повідомлень про відкриття/закриття рахунків, експорт Файлу-відповіді та Квитанції №2 про результати обробки повідомлення.
Призначений для організації процесів автоматичного виконання масового імпорту повідомлень про відкриття/закриття рахунків, створених в інших фінансово-облікових системах, автоматичного підписання, відправлення документів у ДФСУ, отримання повідомлень про доставку, а також Файлів-відповідей та експорту відповідей.
Призначений для імпортування та відправки банками виписок, листів та інших документів контрагентам, а також для перегляду отриманих виписок.
Зазначимо, що в розділі Банківський модуль реалізована обробка відповідей від ДФС у zip-форматі. При цьому, для коректної роботи прийому квитанцій в zip-форматі обов’язково потрібно встановити дозвіл на прийняття файлів саме у форматі zip в поштових клієнтах.
Які форми подають банки та депозитарні установи до ДФС дивіться на Рис. 5 та Рис. 5.1.
Рис. 5
У перехідний періоду (з 05.08.2019 р. до 31.10.2019 р.) діятимуть перехідні форми файлів-повідомлень про відкриття/закриття рахунків за стандартом IBAN - V DPI21202, W DPI21402 та T DPI21302, які з 01.11.2019 р. будуть заблоковані.
До відома! А з 01.11.2019 р. продовжать діяти форми файлів-повідомлень F DPI20102, R DPI20402 та K DPI20302.
Рис. 5.1
Отже, запровадження IBAN поширюється на поточні рахунки фізичних та юридичних осіб. Крім того, бюджетні рахунки, відкриті Казначейством, також матимуть номер рахунку IBAN.