вгору

Як оскаржити рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості?

Відповідно до п. 3 Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 року № 1165 (далі – Порядок розгляду скарги) скарга подається платником податку на додану вартість протягом 10 робочих днів, що настають за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня. 

Пунктом 6 Порядку розгляду скарги визначено, що ДПС постійно розміщує на своєму офіційному веб-сайті відомості щодо технічних засобів електронних комунікацій, якими може подаватися скарга. 

Скарга підписується та подається особисто платником податку або його уповноваженим представником. Якщо скарга підписується та подається уповноваженим представником платника податку, до неї додається належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника відповідно до законодавства (п. 9 Порядку розгляду скарги). 

Відповідно до п. 10 Порядку розгляду скарги скарга повинна містити дані про: 

  • найменування або прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) платника податку, який подає скаргу; 
  • індивідуальний податковий номер платника податку; 
  • податковий номер або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичнихосіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта); 
  • номер та дату оскаржуваного рішення комісії регіонального рівня; 
  • інформацію про причини незгоди платника податку з рішенням комісії регіонального рівня; 
  • відомості про оскарження рішення комісії регіонального рівня в судовому порядку; 
  • вимоги платника податку, який подає скаргу; 
  • інформацію про намір взяти участь у розгляді матеріалів скарги особисто або через свого представника в режимі відеоконференції. 

У разі подання скарги на рішення комісії регіонального рівня платник податку має право додати до скарги про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку – інформацію та копії документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. 

Рішення комісії центрального рівня не підлягає адміністративному оскарженню та може бути оскаржено в судовому порядку у строки, визначені ст. 56 ПКУ (п. 17 Порядку розгляду скарги). 

Про це повідомлено на Інформаційно-довідковому ресурсі «ЗІР», категорія 101.18. 

До відома наших користувачів, у програмі M.E.Doc зручно подавати, зокрема: 

  • Скаргу щодо рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку (ідентифікатор форми – J/F1316002).