вгору

Як провести звірку якщо об'єкт нерухомості знаходиться в різних населених пунктах?

Платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право на звірку даних з податковими органами. Це передбачено пп. 266.7.3 Податкового кодексу України (далі - ПКУ). Ця можливість дозволяє перевірити коректність нарахувань та уникнути непорозумінь. 

Платник податку може звернутися до контролюючого органу за своєю податковою адресою з письмовою заявою для звірки даних щодо: 

  • Об'єктів нерухомості: Перелік житлової та/або нежитлової нерухомості (включно з частками), що перебуває у власності платника. 
  • Розміру загальної площі: Актуальність зазначеної площі нерухомості. 
  • Права на пільгу: Наявність та правильність застосування пільг зі сплати податку. 
  • Розміру ставки податку: Чи відповідає застосована ставка законодавству. 
  • Нарахованої суми податку: Коректність фінальної суми до сплати. 

Якщо під час звірки виявлено розбіжності між даними податкової та вашими документами (наприклад, оригіналами документів на право власності), контролюючий орган зобов'язаний: 

  • провести перерахунок суми податку. 
  • надіслати (або вручити) вам нове податкове повідомлення-рішення. 

Важливо! Попереднє податкове повідомлення-рішення у такому випадку вважається скасованим (відкликаним). 

Згідно з абз. другим пп. 266.7.4 ПКУ, якщо ви надаєте податковому органу правовстановлюючі документи на нерухоме майно, відомості про яке відсутні в їхній базі даних, сплата податку фізособами здійснюється на підставі наданих вами відомостей. Це відбувається до того моменту, поки податковий орган не отримає офіційні відомості від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно про перехід права власності на об'єкт оподаткування. 

Про це повідомили податківці ДПС в Івано-Франківській області.