вгору

Як змінити страхувальника, якщо лікарняний вже сформовано - роз'яснення від ПФУ

Інформація про трудові відносини працівника з страхувальником ґрунтується на даних Реєстру застрахованих осіб, які надходять туди з джерел, передбачених ст. 18 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI, зокрема від ДПСУ. 

Якщо на дату формування лікарняного, роботодавцем не було подано повідомлення про прийняття на роботу працівника, звіт з ЄСВ, або допущені помилки в звітності, внаслідок чого листок непрацездатності не потрапив в електронний кабінет страхувальника, то після подання відповідних звітів або повідомлення про прийняття на роботу, можна направити до ПФУ запит щодо зміни страхувальника у вже сформованих листках непрацездатності. 

Для створення запиту в пункті меню «Листки непрацездатності» кабінету страхувальника додано кнопку «Запит на зміну страхувальника в ЛН після подання ПППР/звіту», при наведенні курсора, на яку, користувачу надається наступне інформаційне повідомлення:  

  • Запит подається страхувальником по новоприйнятим працівникам, яким ЕЛН створено на попереднє місце роботи, в зв’язку з відсутністю інформації щодо нових трудових відносин.  
  • Запит направляється після подання Повідомлення про прийняття працівника на роботу (укладення гіг-контракту)/Звіту по ЄСВ, який підтверджує наявність нових трудових відносин на момент настання страхового випадку. 

В екранній формі запиту слід заповнити такі дані: 

  • регіон (вибрати з випадаючого списку); 
  • телефон страхувальника; 
  • код ЄДРПОУ страхувальника, на якого було створено листок непрацездатності і якого необхідно змінити; 
  • номер ЕЛН, по якому необхідно змінити страхувальника; 
  • РНОКПП (не обов’язкове для заповнення). 

При цьому, автоматично заповнюється системою: номер запиту; дата формування запиту; код ЄДРПОУ (РНОКПП) страхувальника; найменування страхувальника/ПІБ. 

При створенні запиту також можна додати сканкопії документів. 

Після внесення всіх необхідних даних та відправки запиту, він змінює статус на «Надіслано» та потрапляє на опрацювання до ПФУ. 

Якщо в процесі опрацювання запиту в системі будуть наявні листки непрацездатності, які відповідатимуть умовам для такої заміни, буде прийнято рішення про заміну страхувальника. Після цього роботодавець зможе переглянути ці ЕЛН в електронному кабінеті в пункті меню «Листки непрацездатності» за параметром пошуку «Змінено страхувальника в ЕЛН за запитом». 

ПФУ доопрацьовано відповідне програмне забезпечення. Про це зазначено на сайті ГУ ПФУ у Вінницькій області.