вгору

Максимальна роздрібна ціна продажу тютюнових виробів: як її визначити?

Максимальні роздрібні ціни (МРЦ) на підакцизні товари (продукцію) встановлюються виробниками або імпортерами товарів (продукції) шляхом декларування таких цін у порядку, встановленому Податковим кодексом України (далі – ПКУ).

Ціна продажу тютюнових виробів не може бути більшою, ніж МРЦ, яка наноситься на споживчу упаковку, збільшена на 5% акцизний податок (п. 215.3.10 ПКУ) з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Для визначення МРЦ, за якою можна реалізовувати тютюнові вироби в роздрібній торгівлі, МРЦ (100 %) необхідно збільшити на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами (5 %).

Тобто ціну тютюнових виробів, вище за яку не дозволено здійснювати їх реалізацію, можна визначити шляхом множення МРЦ (зазначеної на пачці сигарет) на 1,05. Наприклад, якщо на пачці сигарет зазначено МРЦ 29,00 грн, то таку пачку можна реалізовувати у роздрібній мережі за ціною не вище ніж 30,45 грн (29,00 х 1,05 = 30,45), (роз’яснення надано фахівцями ДФС у офіційному виданні «Вісник»).

При цьому, згідно з п. 221.3 ПКУ за наявності у місці торгівлі тютюновими виробами таких виробів одного найменування, на пачках, коробках та сувенірних коробках яких зазначені різні МРЦ, продаж таких тютюнових виробів здійснюється за цінами, не вищими ніж ті, що зазначені на відповідних пачках, коробках та сувенірних коробках, збільшеними на суму акцизного податку з реалізованих суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну.

Крім того, ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР передбачена відповідальність у вигляді штрафів у разі роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від МРЦ, встановленими виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суми акцизного податку. Штраф застосовується у розмірі 100 відсотків вартості наявних у суб’єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 10000 гривень. Відповідні роз’яснення були надані на Інформаційно-довідковому ресурсі «ЗІР», категорія 116.04.