вгору

Обмін запитами та відповідями на них між аудитором та клієнтами

Продовжуючи цикл публікацій про роботу з модулем Фінансова звітність за МСФЗ (формат iXBRL), розглянемо нову корисну доробку, яка доступна для використання, починаючи з оновлення 11.02.031 програми M.E.Doc.

Тепер у модулі можна здійснювати обмін запитами та відповідями на них між аудитором та його клієнтами.

Так, для аудитора додано функцію Створити запит про надання інформації, а для підприємства додано функцію Створити відповідь на запит.

Аудитор може створювати Q3010001 «Запит про надання інформації» щодо певного пакета звітності. Клієнти у відповідь на запит можуть створити Q4010001 «Відповідь на запит про надання інформації». Документи підписуються ЕП та відправляються адресату. Вхідні Запити та Відповіді надходять, як звичайна вхідна кореспонденція. Отримати вхідні документи можливо за допомогою функції Отримати повідомлення.

Також можна імпортувати/експортувати файли Запитів та Відповідей за допомогою функцій головного меню Файл - Імпорт та/або Експорт.

А тепер розкажемо докладніше, як аудитору та його клієнту обмінюватись запитами та відповідями у програмі.

Створення запиту про надання інформації

Коли підприємство направляє свою фінзвітність аудитору на перевірку, то часто у аудитора виникають різні питання щодо уточнення інформації, зазначеної в звітності. У цьому випадку аудитор може створити Запит про надання інформації та направити його підприємству.

Зверніть увагу, функція доступна для аудитора за наявності ліцензії Фінансова звітність за МСФЗ (формат iXBRL) – Аудитор.

Для формування Запиту про надання інформації:

1. Виділіть будь-який документ у реєстрі МСФЗ.

2. Скористайтесь одним із способів:

  • виберіть команду Файл - Створити запит про надання інформації;
  • у контекстному меню оберіть команду Створити запит про надання інформації (Рис. 1).

аудитор, фінансова звітність, запит про надання інформації

Рис. 1

3. У окремому вікні відкриється бланк документа Q3010001 «Запит про надання інформації», який потрібно заповнити (Рис. 2). Поля, що підсвічені жовтим кольором, доступні для заповнення та редагування.

аудитор, фінансова звітність, запит про надання інформації

Рис. 2

4. Щоб додати сканкопію документа, встановіть курсор у поле Найменування файлу документа та натисніть кнопку  . У вікні, що відкриється, оберіть потрібний файл. Назва обраного файлу відобразиться у полі документа.

Можливо додати файли у форматах: *.pdf, *.doc, *.docx, *.xls, *.xlsx. Загальний розмір файлів не повинен перевищувати 8Мб. Якщо необхідно переслати файли, загальний розмір яких перевищує ліміт, необхідно створити кілька Запитів та розподілити між ними файли згідно з встановленим обмеженням за розміром.

Для перегляду вкладень натисніть лівою кнопкою миші на полі Найменування документа.

Якщо необхідно додати кілька сканкопій документів, додайте рядок в таблицю, скориставшись кнопкою  зліва від таблиці. Відповідно, натискання кнопки  видаляє рядок з таблиці.

5. Оберіть команду Правка - Перевірити документ або F4 для перевірки документа.

Перевіряється правильність заповнення полів, і, у випадку помилок, система підсвітить червоним кольором поля, що необхідно виправити. Виправте помилки та знову виконайте перевірку.

6. Збережіть документ, натиснувши кнопку  або комбінацію клавіш Ctrl+S.

Для Запиту, що був створений на основі пакета звітів, на вкладці Пов'язані документи відображається інформація про ярлик пакету звітів, на основі якого було створено Запит:

аудитор, фінансова звітність

Рис. 3

Відповідно для ярлика пакета звітів, на основі яких створено Запит, на вкладці Пов'язані документи відображається інформація про Запит:

аудитор, фінансова звітність, запит про надання інформації

Рис. 4

Для перегляду пов'язаних документів натисніть два рази лівою кнопкою миші на їх назві на вкладці Пов'язані документи. Документ буде відкрито у окремій вкладці.

Після цього аудитор відправляє Запит підприємству та чекає на відповідь.

Створення відповіді на запит

Після того, як підприємству надійшов Запит аудитора, підприємство може його розглянути та надати відповідь.

Увага! Функція доступна за наявності ліцензії Фінансова звітність за МСФЗ (формат iXBRL).

Для формування Відповіді на запит:

1. Виділіть будь-який документ у реєстрі МСФЗ.

2. Скористайтесь одним із способів:

  • виберіть команду Файл - Створити відповідь на запит;
  • у контекстному меню оберіть команду Створити відповідь на запит (Рис. 5).

аудитор, фінансова звітність, запит про надання інформаціїРис. 5

3. У окремому вікні відкриється бланк документа Q4010001 «Відповідь на запит про надання інформації», який потрібно заповнити (Рис. 6). Поля, що підсвічені жовтим кольором, доступні для заповнення та редагування.

фінансова звітність, запит про надання інформації

Рис. 6

4. Тепер можна додати сканкопії документа, файлів у форматах: *.pdf, *.doc, *.docx, *.xls, *.xlsx, переглянути вкладення, а також перевірити і зберегти документ (здійснюється аналогічно, як і при формуванні Запиту про надання інформації).

Для Відповіді на вкладці Пов'язані документи відображається інформація про Запит, на основі якого було створено Відповідь, а також інформація про ярлик пакету звітів, для яких створювалися документи:

фінансова звітність, запит про надання інформації

Рис. 7

Відповідно, для ярлика пакета звітів, на вкладці Пов'язані документи відображається інформація про Відповідь.

Для перегляду пов'язаних документів натисніть два рази лівою кнопкою миші на їх назві на вкладці Пов'язані документи. Документ буде відкрито у окремій вкладці.

Після цього підприємство направляє Відповідь аудитору.

Про інші корисні доробки у модулі Фінансова звітність за МСФЗ (формат iXBRL) розкажемо у наступних публікаціях.