вгору

Порядок оскарження рішень за результатами перевірок коштів соцстраху - проєкт постанови ПФУ

ПФУ на своєму сайті оприлюднив проєкт постанови “Про затвердження Порядку розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення, прийняті за результатами проведених перевірок правильності використання страхувальниками коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування” (далі - проєкт постанови). 

Метою прийняття проєкту постанови є визначення порядку розгляду органами Пенсійного фонду України (далі - ПФУ) скарг на рішення, прийняті за результатами проведених перевірок правильності використання страхувальниками коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування. 

Проєктом постанови пропонується визначити процедуру подання та розгляду органами ПФУ скарг страхувальників при оскарженні рішень про повернення страхових коштів та застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування, про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів, передбачених ч. шостою ст. 8 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” 

Зокрема, передбачено: 

  • відмова в прийнятті скарги страхувальника, крім випадків, вказаних у цьому розділі, забороняється; 
  • скарга на рішення органу ПФУ подається до керівника цього органу, посадовою особою якого винесено оскаржуване рішення. 
  • Страхувальник має право оскаржити зазначене рішення в судовому порядку; 
  • скарга подається протягом 30 календарних днів з дня доведення рішення, що оскаржується, до відома страхувальника.  

Скарга подається в письмовій формі разом з документами, що свідчать про неправильність рішення (оригінали яких повертаються скаржнику за його вимогою після перегляду справи, що розглядається за скаргою), або копіями таких документів. 

Скарга повинна бути подана шляхом особистого звернення, надіслана поштовим відправленням або подана в електронній формі, у т. ч. з використанням вебпорталу електронних послуг ПФУ. 

Скарга, що подається в електронній формі, повинна відповідати вимогам Закону України “Про електронні документи та електронний документообіг”. 

Рішення надсилають страхувальнику поштою (з підтвердженням отримання) або вручають особисто (під розписку) протягом трьох днів. 

  • орган ПФУ може прийняти рішення про продовження строків розгляду скарги страхувальника понад строки, але не більше ніж на п’ятнадцять календарних днів, про що письмово повідомляє страхувальника з обґрунтуванням прийняття такого рішення не пізніше ніж за три робочі дні до завершення граничного строку.  

Підставою для прийняття такого рішення може бути: відсутність доданих до скарги документів (акта перевірки, розрахунків розміру штрафу або пені, рішення, прийнятого результатами проведених перевірок правильності використання страхувальниками страхових коштів, рішення, прийнятого за результатом розгляду скарги, інших документів, необхідних для розгляду скарги). 

  • рішення ПФУ, прийняте за розглядом скарги страхувальника, може бути оскаржене до адміністративного суду. 

Не підлягає розгляду: 

  • повторна скарга, подана до того самого органу ПФУ тим самим скаржником з того самого питання, за умови, що попередня скарга була вирішена по суті, крім випадку зміни істотних для вирішення справи обставин (умов); 
  • скарга, в якій порушено питання, яке станом на день подання скарги розглядається судом або щодо якого ухвалено судове рішення про відмову в задоволенні вимог скаржника, крім випадків зміни істотних для вирішення справи обставин (умов); 
  • скарга, подана з порушенням строку подання без поважних причин, установлених для її подання. 

Ця постанова набере чинності з дня її офіційного опублікування.