вгору

Порядок ведення Реєстру неприбутківців зазнає змін: є проєкт

Державна податкова служба України на своєму вебсайті оприлюднила проєкт постанови КМУ ««Про внесення змін до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру».

Нагадаємо, Порядок ведення Реєстру неприюбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затверджений постановою КМУ від 13.07.2016 р. № 440 (далі – Порядок).

Що пропонується?

Проєкт постанови розроблено у зв’язку зі змінами, внесеними п. п. 4–5 п. 18 розд. І Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні» від 20.09.2019 р. № 132-IX до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі – Закон № 755). Зокрема, зміни вносяться в частині інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) та інформаційними системами ДПС, а також стосовно переліку документів, що подаються заявником для держреєстрації юрособи.

Так, у разі прийняття рішення неприбутковою організацією про включення до Реєстру одночасно з держреєстрацією створення юрособи, при поданні до держреєстратора пакета документів для державної реєстрації створення юридичної особи, заявнику більше не потрібно буде подавати окремо заяву про включення до Реєстру. Можна в заяві про держреєстрацію створення юрособи чи в заяві про держреєстрацію змін до відомостей про юридичну особу зазначити прохання про включення до Реєстру.

Відомості про бажання включення такої неприбуткової організації до Реєстру будуть надані технічним адміністратором ЄДР до контролюючих органів відповідно до ст. 13 Закону № 755.

На підставі даних про включення юридичної особи до Реєстру із заяви про держреєстрацію створення юрособи чи заяви про держреєстрацію змін до відомостей про юрособу, що містяться в ЄДР, отриманих з нього в електронній формі, в автоматичному режимі буде генеруватися реєстраційна заява за формою № 1-РН згідно з додатком 1.

Також пропонується внести зміни щодо дотримання неприбутковими організаціями 10-денного строку (було – протягом 30 к. дн.) подання ДПС реєстраційних заяв із позначкою «зміни» та копій документів до них у разі зміни організаційно-правової форми неприбуткової організації, внесення змін до її установчих документів (або установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону).

З метою уніфікації форм документів, затверджених Порядком, та прискорення надання адмінпослуг, передбачається доповнення Порядку новими додатками:

  • додаток 4, яким затверджується форма Витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій;
  • додаток 5, яким затверджується форма Повідомлення про відсутність відомостей про платника у Реєстрі неприбуткових установ та організацій.

Про особливості подання Звіту неприбутківців читайте у Блозі бухгалтера, Інформері програми M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі.