вгору
10.05.2024
Нагадуємо, що контролюючі органи, визначені пп. 41.1.1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), мають право складати стосовно платників податків – фізосіб та посадових осіб платників податків – юросіб протоколи про адміністративні правопорушення та виносити постанови у справах про адміністративні правопорушення у порядку, встановленому законом. Норма – пп. 20.1.41 ПКУ.
Контролюючими органами є – податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) – щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених пп. 41.1.2 ПКУ), законодавства з питань сплати ЄСВ, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його тероргани (пп. 41.1.1 ПКУ).
Статтею 234-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) передбачено, що податкові органи розглядають справи про адмінправопорушення, пов’язані з порушенням порядку:
Від імені податкових органів розглядати справи про адмінправопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники податкових органів та їх заступники, уповноважені ними посадові (службові) особи.
Згідно з п. 1 ч. першої ст. 255 КУпАП у справах про адмінправопорушення, що розглядаються органами, зазначеними, зокрема, в ст. 221 «Районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди (судді)» КУпАП, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи ДПСУ, та його терорганів:
При цьому, з урахуванням положення ч. другої ст. 255 КУпАП у справах про адмінправопорушення, розгляд яких віднесено до відання органів ДПС, протоколи про правопорушення, зазначені у ст. 234-2 КУпАП, мають право складати уповноважені на те посадові особи органів ДПС.
Про це інформує ГУ ДПС в Одеській області.