вгору

Реєстрацію платника анульовано: яку ставку ЄП застосовує юрособа?

Анулювання реєстрації платника ПДВ здійснюється за ініціативою платника податку, якщо це відповідає підставі, визначеній пп. «а» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Утім, на підставах, передбачених пп. «б» – «з» п. 184.1 ПКУ, анулювання може бути ініційоване як заявою платника, так і самостійним рішенням контролюючого органу. 

Анулювання ПДВ – реєстрації відбувається автоматично на підставі даних, отриманих від Єдиного державного реєстру або реєстру платників єдиного податку, у випадках припинення діяльності юридичної особи (крім перетворення) чи ФОП, або ж при виборі спрощеної системи оподаткування без сплати ПДВ. 

Анулювання реєстрації платника ПДВ здійснюється на дату подання заяви платником ПДВ або прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації. 

Контролюючий орган, який прийняв самостійне рішення про анулювання реєстрації платника податку, зобов’язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації (п. 184.10 ПКУ). 

Анулювання ПДВ-реєстрації вимагає від платників єдиного податку третьої групи переходу на ставку 5% або повної відмови від «спрощенки». Для цього необхідно подати відповідну заяву за 15 календарних днів до початку наступного кварталу, за кварталом анулювання (пп. 5 п. 293.8 ПКУ). 

Таким чином, юридична особа – платник ЄП 3-ї групи, якій протягом звітного кварталу скасовано ПДВ-реєстрацію, продовжує застосовувати 3% до кінця цього кварталу. Проте, такий платник податків зобов'язаний не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу подати заяву про перехід на ставку ЄП 5% (яка включає ПДВ) або про відмову від спрощеної системи. 

Про це повідомили податківці ДПС в Івано-Франківській області.