вгору

СЕАРПСЕ удосконалять - проект Закону

На сайті ДПС розміщено проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового та удосконалення контролю за їх обігом» (далі - проект). 

Метою проекту є удосконалення системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі - СЕАРПСЕ) в частині відображення в СЕАРПСЕ власників пального для виявлення фіктивних операцій, а також посилення контролю за сплатою акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового. 

Наразі відповідно до норм Податкового кодексу України (далі - ПКУ) в СЕАРПСЕ не відображаються власники пального, що не забезпечує належного контролю за обігом пального та уможливлює проведення фіктивних операцій з пальним. 

Законопроектом пропонуються такі зміни: 

  • відображення в СЕАРПСЕ власників пального задля забезпечення належного контролю за обігом пального. При переході права власності на пальне, що знаходиться в акцизному складі, від одного суб’єкта господарювання до іншого складається акцизна накладна, в т. ч. щодо пального, що знаходиться на зберіганні на акцизному складі; 
  • задля убезпечення безпідставного користування лімітами в СЕАРПСЕ, на які платник може зареєструвати акцизні накладні у разі відсутності фактичних залишків пального та спирту етилового, передбачається, що оскарження в судовому або адміністративному порядку податкового повідомлення-рішення щодо зменшення в СЕАРПСЕ таких лімітів не зупиняє дії контролюючого органу щодо такого зменшення; 
  • передбачається можливість за результатами перевірки за рішенням контролюючого органу привести у відповідність ліміти обсягів пального та спирту етилового в СЕАРПСЕ, на які платник може зареєструвати акцизні накладні, до фактичних обсягів пального та спирту етилового на акцизному складі; 
  • встановлюється відповідальність за зберігання СГ пального або спирту етилового без реєстрації платником акцизного податку; 
  • встановлюється відповідальність у разі виявлення в ході перевірок фактичних обсягів пального або спирту етилового, які не відповідають даним СЕАРПСЕ, при відсутності документального підтвердження отримання / реалізації пального або спирту етилового (наявність фактичних обсягів пального або спирту етилового, менших від обсягів за даними СЕАРПСЕ, а також наявність фактичних обсягів пального або спирту етилового понад обсяги за даними СЕАРПСЕ); 
  • встановлюється необхідність подання разом з декларацією з акцизного податку довідки про загальні обсяги отримання, імпорту та використання за звітний календарний місяць товарів, які використовуються як сировина при виробництві пального, та про залишки таких товарів і пального задля контролю за виробництвом та обігом пального з огляду на обсяги отриманої непідакцизної сировини; 
  • уточнюється застосування процедури формування переліку ТЗ, якими переміщується пальне або спирт етиловий, у контексті питання конфіскації спирту етилового та пального і транспортних засобів; 
  • задля контролю за використанням спирту етилового за нульовою ставкою акцизного податку, який використовується для виробництва окремих видів продукції, передбачається необхідність обладнання масовими витратомірами кожного місця її відпуску та щоденне надання контролюючому органу даних про добовий фактичний обсяг її відпуску; 
  • надання контролюючим органам права анулювання реєстрації акцизного складу у разі анулювання або закінчення терміну дії ліцензії на здійснення діяльності або відсутності акцизного складу за його місцезнаходженням, а також без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників спирту етилового та/або зареєстрованих масових витратомірів, без технологічної схеми їх встановлення, відсутності жодного введеного в експлуатацію резервуара, без наявності зареєстрованих рівнемірів-лічильників рівня пального на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі; 
  • забезпечується єдиний підхід до обладнання акцизних складів, на яких знаходиться тільки метанол, та складів, на яких знаходяться розчинники на основі метанолу (такі склади не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками); 
  • уточнюється норма щодо способу передачі даних з витратомірів- лічильників та/або рівнемірів- лічильників у частині їх передання безпосередньо засобами електронного зв’язку з таких засобів вимірювальної техніки; 
  • встановлюються однакові правила до складання акцизних накладних при реалізації пального та спирту етилового; 
  • встановлюється перелік випадків, при яких акцизні накладні, розрахунки коригування не приймаються та не реєструються в Єдиному реєстрі акцизних накладних. 

У разі прийняття цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.