вгору
01.03.2019
Подання електронних документів здійснюється платниками податків відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Крім того, всі суб’єкти господарювання, які подають звітність в електронному вигляді до контролюючих органів, керуються наказом Мінфіну від 06.06.2017 р. №557 щодо Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами (далі – Порядок №557). Підставою є договір про визнання електронних документів, що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу та укладається з контролюючим органом.
Законом України «Про довірчі послуги» від 05.10.2017 р. № 2155 передбачено, що електронна печатка – це електронні дані, які додаються створювачем електронної печатки до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються для визначення походження та перевірки цілісності пов’язаних електронних даних.
Про особливості застосування кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої електронної печатки ми писали у нашому матеріалі.
Фізособи, які не є самозайнятими особами, автоматично вважаються суб’єктами електронного документообігу та мають право подавати електронні документи до контролюючих органів виключно з використанням електронного підпису (п. 1 р. ІІІ Порядку № 557).
Створення електронного документа завершується накладанням на нього електронного підпису та електронної печатки (за наявності), як це передбачено для документів в паперовому вигляді (п. 3 р. ІІ Порядку №557).
Про це зазначили податківці ГУ ДФС у Тернопільській області.
Зазначимо, що печатка (за наявності) є одним із обов’язкових реквізитів при складанні податкової декларації (п. 48.3 ПКУ). При цьому, подання звітності до податкових органів в електронному вигляді є невід’ємною частиною електронного документообігу, визначеного Порядком № 557.
Водночас, у ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. №996 печатки серед обов’язкових реквізитів первинних документів немає.
Отже, платники податків можуть подавати податкову звітність в електронній формі без наявності електронної печатки за умови її відсутності.
Докладніше про те, як отримати кваліфікований електронний підпис та що потрібно для укладання договорів про визнання електронних документів, читайте у Блозі бухгалтера.