вгору

Фактична перевірка платника податків – без його попередження

Нагадуємо, що порядок проведення фактичної перевірки платника податків визначено ст. 80 Податкового кодексу України. 

Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об’єктів права власності такого платника. 

Увага! Фактична перевірка платника податків здійснюється без попередження такого платника податків. 

Посадові особи ДПС мають право приступити до проведення фактичної перевірки за умови пред’явлення направлення на проведення перевірки, копії наказу про проведення перевірки та службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки. 

Проводиться така перевірка двома і більше посадовими особами ДПС у присутності посадових осіб СГ або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції. 

Перед початком фактичної перевірки, з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій та ведення касових операцій, посадовими особами контролюючих органів може бути проведена контрольна розрахункова операція. 

Підставами для проведення фактичної перевірки, зокрема, можуть бути: 

  • виявлені факти за результатами перевірок інших платників податків, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникнення необхідності перевірки таких фактів; 
  • отримання в установленому законодавством порядку інформації від держорганів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, у т. ч. із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням ЕПЗ, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, виробництва та обігу підакцизних товарів; 
  • письмове звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, у т. ч. незабезпечення можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням ЕПЗ, касових операцій, патентування або ліцензування; 
  • неподання СГ в установлений законом строк обов’язкової звітності про використання РРО та/або ПРРО, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками; 
  • у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації про: 
  • - порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкоголю, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в e-сигаретах, і пального та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в e-сигаретах, пального; 

  • - використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді зарплати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізособою підприємницької діяльності без держреєстрації. 

Під час проведення перевірки посадовими особами, які здійснюють таку перевірку, може проводитися хронометраж господарських операцій. За результатами хронометражу складається довідка, яка підписується посадовими особами контролюючого органу та посадовими особами суб'єкта господарювання або його представника та/або особами, що фактично здійснюють господарські операції. 

Акт (довідка) про результати фактичних перевірок, складається у 2 примірниках, підписується посадовими особами контролюючих органів, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки. 

Акт (довідка) про результати зазначених перевірок підписується особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності). 

Про це повідомило ГУ ДПС у Рівненській області. 

Більше про хронометраж виручки СГ – тут, а на які перевірки залишився мораторій з 01.12.2023 читайте тут.