вгору

Хто надає пояснення у разі блокування РК в ЄРПН: покупець чи продавець?

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ПН/РК в ЄРПН) контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації ПН/РК, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. 

У квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК зазначаються: 

  • номер та дата складання ПН/РК; 
  • критерій ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі яких зупинено реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 
  • пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затвердженого наказом Мінфіном від 12.12.2019 р. № 520. 

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в ЄРПН отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу. Це передбачено п. 192.1 Податкового кодексу України 

Таким чином, у разі зупинення реєстрації в ЄРПН РК, який передбачає зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг, пояснення та копії документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію розрахунку коригування в ЄРПН, подаються платником податків - продавцем, що зазначений в РК та ПН, яка коригується. 

Про це повідомили податківці Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з ВПП.