вгору
16.02.2024
Уряд запускає нову інформаційно-комунікаційну систему у сфері експортного контролю, що дозволятиме бізнесу отримувати послуги в електронному вигляді.
Бізнес, який працює на забезпечення потреб безпеки та оборони України, зможе отримувати низку послуг Державної служби експортного контролю (далі – Держекспортконтроль) в електронному вигляді. Це передбачено порядком реалізації експериментального проекту з впровадження та забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційної системи у сфері держекспортконтролю (ІКСЕК). Ініціативу Мінекономіки та Держекспортконтролю щодо запровадження експериментального проекту підтримав Уряд на своєму засіданні.
«Ми розпочинаємо проект, покликаний кардинально змінити підходи до взаємодії між імпортерами та експортерами товарів військового та подвійного призначення та Державною службою експортного контролю. Впровадження сучасних цифрових рішень у сфері експортного контролю суттєво спростить для бізнесу процеси підготовки та подання документів, попередньої ідентифікації товарів, тощо. У свою чергу, Держекспортконтроль отримує потужний інструмент для посилення ефективності аналітичної роботи та управління ризиками в міжнародних передачах. Нові підходи дозволять нам більш ефективно вирішувати питання постачання всього необхідного для захисту України сьогодні та сприятимуть розвитку українського ОПК в майбутньому», – зазначила Перший віцепрем’єр-міністр України – Міністр економіки України Ю. Свириденко.
Відповідно до рішення Уряду експериментальний проект із впровадження ІКСЕК буде реалізовуватись протягом 2-х років. В рамках проекту передбачається надання Держекспортконтролем електронних послуг при оформленні та видачі:
Інформаційно-комунікаційна система у сфері держекспортконтролю є локалізацією програмного продукту «Stratlink», що розроблений за фінансової та організаційної підтримки Програми з безпеки кордонів та експортного контролю Держдепартаменту США. Система має надійний захист та, зокрема, дозволятиме:
Передбачається, що послуги «Реєстрація», «Експорт» та «Імпорт» будуть доступними для підприємців вже з 01.03.2024 р., доступ до решти послуг буде додаватися протягом наступних 6 місяців.
Доступ до послуг підприємці, які пройшли електронну ідентифікацію та мають відповідний рівень доступу до даних та інформації в системі, зможуть отримати у власному робочому кабінеті на сайті Держекспортконтролю. Участь суб’єктів господарювання у проекті буде добровільною. Тобто, за бажанням, вони зможуть отримувати відповідні публічні послуги й за традиційною процедурою, шляхом подання документів у паперовому вигляді. До відома! Подача у паперовому вигляді оригіналів гарантійних документів залишається обов’язковою вимогою у всіх випадках.
Про це повідомлено на сайті Мінекономіки.