вгору

Які переваги для СГ, що включені до Переліку платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства?

Як ми вже повідомляли, з 01.10.2024 року набирає чинності пп. 3 п. 26 розд. І Закону України від 18.06.2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» (далі – Закон № 3813). 

Змінами доповнено новим пп. 69.41 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), яким встановлено, що на період дії воєнного стану в Україні, та по 31 грудня року, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства встановлюються особливості адміністрування податків, зборів, платежів

Про те, які умови визначено для включення до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік) читайте тут

У цій статті розглянемо які саме привілеї будуть для платників, включених до Переліку. 

Так, особливості адміністрування податків, зборів, платежів для платників, включених до Переліку, визначено новим пп. 69.41.3 ПКУ

а) податковими органами не розпочинаються

- фактичні перевірки з питань ліцензування діяльності із зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки; 

- документальні позапланові перевірки, крім перевірок: 

  • що проводяться виключно на звернення платника податків; 
  • що проводяться з підстав, визначених пп. 78.1.1 і 78.1.2 в частині контролю за трансфертним ціноутворенням, 78.1.3, 78.1.5, 78.1.7, 78.1.8, 78.1.9, 78.1.12, 78.1.14, 78.1.15, 78.1.16, 78.1.19, 78.1.21 та 78.1.22 ПКУ; 
  • платників податків, щодо яких отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків вимог валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями; 
  • платників податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), платників податків, які надають фінансові, платіжні послуги; 

- документальні планові перевірки, крім перевірок платників податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), платників податків, які надають фінансові, платіжні послуги; 

б) строк проведення камеральної та документальної перевірок платника податку, зазначених у пп. 200.10 і 200.11 ПКУ, становить 5 та 10 робочих днів відповідно. Положення цього підпункту застосовується до заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, поданих платником податку протягом періоду включення платника податків до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства; 

в) індивідуальні податкові консультації надаються платнику податків виключно центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, протягом 15 календарних днів, що настають за днем отримання ним звернення, без можливості продовження строку його розгляду. У разі отримання зазначеного у цьому пункті звернення територіальним органом ДПС, він зобов’язаний надіслати його до центрального органу ДПС, протягом наступного робочого дня після отримання такого звернення; 

г) закріплення за платником податків посадової особи ДПС (комплаєнс-менеджера); 

ґ) отримання платником податків на свій запит у п’ятиденний строк відомостей про наявну у контролюючого органу податкову інформацію, яка може свідчити про податкові ризики у діяльності такого платника податків, а також консультацій щодо усунення таких ризиків. 

Згідно з пп. 69.41.4 ПКУ взаємодія комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства передбачає консультування платника податків з питань, пов’язаних з виконанням його податкових обов’язків. 

Платник податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства має право взаємодіяти з комплаєнс-менеджером в усній формі, а також з використанням засобів дистанційного зв’язку, у тому числі в режимі відеоконференції. 

Комплаєнс-менеджер під час взаємодії з платниками податків несе відповідальність згідно із законодавством, у тому числі про запобігання корупції.