вгору

Які зміни готуються щодо "євроблях"?

Проектом Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» (законопроект № 8487) пропонується:

- запровадити нову модель оподаткування акцизним податком легкових моторних транспортних засобів.

У запропонованій системі відбудеться зміна оподаткування одиниці об'єму двигуна транспортного засобу на оподаткування одиниці легкового транспортного засобу.

Запропоновано встановити базові ставки акцизного податку для нового легкового транспортного засобу з бензиновим двигуном об'ємом 1000 куб. см у розмірі 50 євро за одиницю та для нового легкового транспортного засобу з дизельним двигуном об'ємом 1000 куб. см у розмірі 75 євро за одиницю.

Визначення акцизного податку для кожного легкового транспортного засобу здійснюватиметься шляхом застосування до базових ставок акцизного податку коефіцієнтів.

Один коефіцієнт визначатиметься діленням об'єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу в куб. см на 1000 куб. см. Наприклад, якщо об’єм двигуна 1000 куб. см, то коефіцієнт дорівнює 1,0; якщо об’єм двигуна – 2000, то коефіцієнт – 2,0.

Другий коефіцієнт дорівнюватиме кількості повних календарних років з року, наступного за роком виробництва відповідного транспортного засобу, до року визначення ставки податку (для нових транспортних засобів та транспортних засобів, що використовувалися до одного повного календарного року, коефіцієнт дорівнює 1).

Приклад. Якщо у вас бензиновий двигун 2000 куб. см і авто 5 років, то акциз складає 500 євро за одиницю (50 х 2,0 х 5). Якщо умови ті самі, але двигун дизельний, то акциз буде 750 євро (75 х 2,0 х 5 ).

- встановити ставку для електричних легкових транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), у розмірі 1 євро за 1 кВт ємності електричного акумулятора. Сьогодні ставка складає 109,129 євро за одиницю транспортного засобу;

- встановити ставку податку для гібридних легкових транспортних засобів у розмірі 100 євро за 1 одиницю. Сьогодні ставка складає 109,129 євро за одиницю транспортного засобу;

- скасувати оподаткування акцизним податком кузовів для легкових транспортних засобів. Сьогодні ставка для нових кузовів складає 218 євро за одиницю та 872 євро для кузовів, що використовувалися;

- скасувати тимчасово встановлені (до 31 грудня 2018 року) особливості оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів, вироблених після 1 січня 2010 року.

Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту № 8487, прийняття даного законопроекту спрямоване на зміну діючої застарілої системи оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів, ліквідацію дисбалансу у встановлених ставках акцизного податку в залежності від об'єму циліндрів двигуна транспортних засобів та їх віку, зменшення вартості нових транспортних засобів, стимулювання до придбання більш нових транспортних засобів та створення умов для розмитнення раніше ввезених на митну територію України автомобілів з іноземною реєстрацією.

Набрання чинності законопроектом пропонується визначити з дня, наступного за днем його опублікування, але не раніше набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України" (законопроект № 8488), який системно з ним пов'язаний.

Законопроектом № 8488 пропонуються, зокрема, такі зміни до Митного кодексу :

  • дозволити здійснювати митне оформлення транспортних засобів у будь-якому органі доходів і зборів України з пред’явленням їх цьому органу. Діюча редакція обмежує коло таких органів лише визначеним переліком;
  • встановити додаткові умови тимчасового ввезення громадянами транспортних засобів:

- тимчасове ввезення громадянами-резидентами на митну територію України транспортних засобів комерційного призначення при виконанні ними своїх обов’язків за укладеними трудовими договорами із підприємствами-нерезидентами, що підтверджується документами відповідних компетентних органів країни реєстрації підприємства-нерезидента, дозволяється на строк до 10 діб із застосуванням до них заходів гарантування;

- транспортні засоби особистого користування, тимчасово ввезені на митну територію України громадянами більш як на 30 днів, підлягають державній реєстрації;

  • громадянам надається право переміщувати поміщені у митний режим транзиту транспортні засоби особистого користування лише з метою прохідного транзиту через митну територію України. При цьому, пропуск транспортних засобів громадян-резидентів здійснюватиметься після внесення ними грошової застави в розмірі митних платежів (такі вимоги не поширюються на транспортні засоби громадян-нерезидентів);
  • збільшити штрафні санкції за порушення строків переміщення транспортних засобів особистого користування в митному режимі транзиту. Сьогодні за перевищення строку більш ніж на 10 діб штраф складає 8500 гривень. Пропонується встановити штраф за перевищення строку від 10 до 20 діб – 8500 гривень, від 20 до 30 діб – 85 тисяч гривень, більш ніж на 30 діб (а також за втрату чи розкомплектування транспортних засобів) – 170 тисяч гривень, або їх конфіскацію за рішенням суду.
  • збільшити штрафні санкції за порушення строків переміщення транспортних засобів особистого користування та транспортних засобів комерційного призначення в митному режимі тимчасового ввезення. Сьогодні за перевищення строку більш ніж на 10 діб штраф складає 17 тисяч гривень. Пропонується встановити штраф за перевищення строку від 10 до 20 діб – 17 тисяч гривень, від 20 до 30 діб – 85 тисяч гривень, більш ніж на 30 діб (а також за втрату чи розкомплектування транспортних засобів) – 170 тисяч гривень, або їх конфіскацію за рішенням суду.

До відома! Законопроекти № 8487 та 8488 були прийняті ВРУ 13.07.2018 р. у першому читанні. Наразі зазначені законопроекти готуються на друге читання, яке відбудеться не раніше 5 вересня 2018 року.