вгору
03.07.2024
Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації, а також дії, пов’язані з автоматичною державною реєстрацією прав, можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.
Рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України або до суду.
Під час розгляду скарг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухомість і бізнесу Мін’юст виявляє випадки реєстраційного рейдерства, що здійснюються шляхом неправомірних дій у реєстрах: Державному реєстрі прав та ЄДР.
Наявні випадки, коли рейдерство здійснюється шляхом незаконних дій у двох реєстрах одночасно.
Хто може звернутися зі скаргою?
Скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації або територіального органу Міністерства юстиції України подається особою, права якої порушено.
До скарги, що подається представником скаржника, додається довіреність чи інший документ, що підтверджує його повноваження, або копія такого документа, засвідчена у встановленому порядку.
Які є строки на подання скарги?
Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів особою, права якої порушено, протягом двох місяців з дня, коли така особа дізналася чи могла дізнатися про порушення своїх прав, та, у випадку подання скарги в сфері державної реєстрації бізнесу, не пізніше одного року з дня прийняття відповідного рішення, здійснення дії або бездіяльності.
Міністерство юстиції України набуло повноваження в сфері розгляду скарг у сфері державної реєстрації з 01.01.2016. У зв’язку з цим скарги на рішення, дії або бездіяльність у сфері державної реєстрації, що прийняті, вчинені до 01.01.2016, підлягають залишенню без розгляду по суті.
Які обов’язкові реквізити має містити скарга?
Скарга у сфері державної реєстрації подається у письмовій формі та має містити відомості про прізвище, ім’я, по батькові (найменування) скаржника, його місце проживання (місцезнаходження), номер телефону та/або адресу електронної пошти, суть (реквізити) оскаржуваного рішення, дій або бездіяльності, обставини, якими обґрунтовується порушення прав скаржника, а також прохання (вимоги) скаржника та дату складення скарги.
До скарги можуть бути додані документи (їх копії), що підтверджують порушення прав скаржника.
Результати розгляду скарги.
За результатами розгляду скарги на рішення, дії або бездіяльність у сфері державної реєстрації Міністерство юстиції України, його територіальні органи приймають одне з таких мотивованих рішень у формі наказу:
У разі скасування судом рішення Мін’юсту за результатами розгляду скарги у сфері державної реєстрації Мін’юст забезпечує новий розгляд такої скарги відповідно до встановленого порядку.
Про це повідомлено на сайті Мін’юсту.