вгору
15.04.2019
ДФС листом від 29.03.2019 р. № 1363/6/99-99-12-01-02-15/ІПК надала індивідуальне роз’яснення щодо особливостей утворення роботи акцизних складів, обладнання складів витратомірами-лічильниками і рівнемірами-лічильниками тощо.
У запиті до ДФС Товариство «А»» поінформувало, що являється користувачем трьох резервуарів.
Умови запиту:
Резервуари № 1 та № 2 поєднані трубопроводом, який належить Товариству «Б» та надає Товариству «А» послуги по транспортуванню нафтопродуктів. Резервуари № 2 та № 3 поєднані трубопроводом користувачем яких є один суб’єкт господарювання Товариство «А».
Запитання:
Нормативні документи, на які є посилання в індивідуальній податковій консультації:
Щодо запитань 1-4
Резервуари № 1 та № 2, які розташовані за різними адресами, являються окремими акцизними складами в розумінні ПКУ, Закону № 2628 та Постанови № 891.
Трубопровід в цій технологічній схемі не являється окремим акцизним складом, а лише частиною процесу при транспортуванні нафтопродуктів між Резервуарами № 1 та 2.
При цьому, зазначені дії повинні відображатись при поданні даних у Реєстр, що забезпечить повноту обліку обігу пального.
Щодо запитання 5, 6.
Оскільки Резервуари № 1 та № 2, які розташовані за різними адресами, є окремими акцизними складами, а Товариство «Б» надає послуги з транспортування палива трубопроводом, не здійснюючи операції з вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального, то розпорядником акцизного складу є Товариство «А», з урахуванням правовстановлюючих документів на користування резервуарами.
ДФС не визначає місця встановлення засобів вимірювання.
Отже, з 01.07.2019 р. норми ПКУ, Закону № 2628 та Постанови № 891 поширюються на Товариство «А» та регламентують роботу акцизних складів на митній території України, які необхідно облаштовувати рівнемірами-лічильниками та витратомірами-лічильниками. При цьому такі дії повинні відображатись при поданні даних у Реєстр, що забезпечить повноту обліку обігу пального.
Щодо запитання 7, 8
На сьогодні ПКУ та Постановою № 891 не визначено поняття «видача пального».
Обіг пального – будь-які операції, що передбачають (пп. 4 п. 2 Порядку № 891):
Реалізація пального для цілей розд. VI ПКУ – будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного: до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам.
Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:
Відповідно до пп. 230.1.2 ПКУ, який набере чинності 01.07.2019 р., акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Суб’єкт господарювання розробляє технологічну схему встановлення засобів вимірювання, розраховує та підбирає перелік засобів вимірювання витратомірів-лічильників обсягу виробленого та реалізованого пального та рівнемірів-лічильників рівня пального, виходячи з об’ємів зберігання пального, діаметрів трубопроводів, пунктів наливу та інших технологічних аспектів у сфері обігу палива, зазначені дії повинні відображатись при подачі даних у Реєстр, що забезпечить повноту обліку обігу пального.
Щодо запитання 9
Законом № 2628 внесено зміни до Закону № 481, зокрема запроваджено ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним. Зазначені зміни набирають чинності з 01.07.2019 р.
Під оптовою торгівлею пальним, відповідно до ст. 1 Закону № 481, розуміється діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб’єктам господарювання роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам. Місце оптової торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для здійснення оптової торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;
Суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб’єкта господарювання (ч. 8 ст. 15 Закону № 481).
Суб’єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії (ч. 16 ст. 15 Закону № 481).
Нагадуємо нашим користувачам, що відповідне роз’яснення є індивідуальним. Щоб уникнути непорозумінь з органами ДФС радимо звернутися в податкові органи за особистим роз’ясненням.
Докладніше про СЕАРП та СЕ та проект Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового читайте у Блозі бухгалтера.