вгору

Перехід на обов’язкове використання е-ТТН заплановано на 01.08.2022

Перехід на обов’язкове використання на е-ТТН намічено на 1 серпня 2022 року. Отже, перевізникам потрібно тримати руку на пульсі, щоб вчасно розпочати підготовку до переходу на електронний формат товарно-транспортної накладної. У цьому матеріалі розкажемо, що відомо.

Перехід на е-ТТН

Нагадаємо, що наказом Мінінфраструктури від 07.05.2020 р. № 301 затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо впровадження електронного документообігу електронної товарно-транспортної накладної, яким встановлено процедуру впровадження та умови функціонування електронного документообігу і реєстрації товарно-транспортної накладної в електронній формі (далі - е-ТТН) в системі електронного документообігу е-ТТН. Цей Порядок регулює відносини, що виникають під час реалізації експериментального проекту. Крім того, Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю» від 03.06.2021 року № 1534-IX впроваджується реєстр товарно-транспортних накладних.

На сьогоднішній день Порядок ведення та надання інформації з реєстру ТТН знаходиться на стадії розробки.

Початок тестової експлуатації системи е-ТТН заплановано на квітень 2022 року. А перехід на обов’язкове використання е-ТТН – на серпень 2022 року. Про це повідомило Мінінфраструктури.

Підписання е-ТТН

Для підписання е-ТТН, як і будь-якого іншого електронного документа, необхідно отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП).

Чи можна зараз використовувати е-ТТН

Незважаючи на те, що проект ще перебуває у процесі розробки, бізнес може використовувати електронні товарно-транспортні накладні вже зараз. Для тестування необхідно зв'язатися з будь-яким провайдером електронного документообігу з тих, хто вже приєднався до проекту. Вони нададуть електронний кабінет, через який бізнес зможе оформляти е-ТТН.

Основні елементи системи е-ТТН:

  • Центральна база даних (ЦБД) – дає можливість користувачам обмінюватися інформацією, а контролюючим органам – перевіряти чинність документів. Планується, що Центральна база даних буде інтегруватися з системами Державної податкової служби.
  • Провайдери – це компанії, що пройшли перевірку та можуть надавати послуги електронного документообігу. За допомогою функціоналу EDI-провайдера, користувачі можуть підключитися до ЦБД, зареєструвати е-ТТН й обмінюватися ними.
  • Кабінет інспектора – він отримує всю необхідну інформацію від Центральної бази даних. Всі запити інспекторів логуються в ЦБД. Варто зазначити, що саме через труднощі з перевірками, електронні товарно-транспортні накладні не вдалося впровадити ще у 2019 році.
  • Користувачі (учасники) – це вантажовідправник, перевізник, одержувач. 

На сьогодні, навіть якщо бізнес домовився використовувати е-ТТН, йому все одно доводиться роздруковувати паперову копію документів. Докладніше про це читайте на платформі відкритих інновацій.

Звертаємо увагу наших користувачів, що M.E.Doc є сертифікованим провайдером ЕДО.

Докладніше про це читайте у наших матеріалах:

Якщо у Вас виникли запитання або Ви бажаєте дізнатись більше про е-ТТН та роботу з ними в програмі M.E.Doc звертайтесь в вашу обслуговуючу організацію або за телефонами: (044) 206 72 10; (044) 206 72 15.