вгору

Підстави для скасування сертифіката ЕЦП

Правовий статус електронного цифрового підпису та регулює відносини, що виникають при використанні електронного цифрового підпису регулюється Законом України «Про електронний цифровий підпис».

Скасування посиленого сертифіката відкритих ключів електронного цифрового підпису (ЕЦП) – є достроковим припиненням чинності посиленого сертифіката.

Нагадуємо нашим користувачам, що отримати та поновити сертифікати ключів можна в акредитованому центрі сертифікації ключів «Україна» (далі – АЦСК «Україна»). Тим, хто буде отримувати сертифікати ЕЦП вперше, слід подати заявку до центру. Хто вже використовує сертифікати ЕЦП, може скористатися функцією автоматичного оновлення у програмі M.E.Doc та веб-сервісі СОТА.

Звертаємо увагу, що оновлення сертифікатів можливе лише у випадку, якщо не відбулось змін у даних, внесених в сертифікат.

Підставами для негайного скасування сертифіката ЕЦП можуть бути:

- отримання від заявника (підписувача) заяви на скасування сертифіката;

- припинення діяльності суб’єкта господарювання;

- припинення (розірвання) відповідного договору про надання послуг електронного цифрового підпису;

- розірвання підписувачем трудового договору (контракту), укладеного між підписувачем та роботодавцем;

- компрометації відповідного особистого ключа;

- визнання підписувача недієздатним за рішенням суду;

- виявлення факту порушень вимог законодавства;

- смерті підписувача або оголошення його померлим за рішенням суду;

- набрання законної сили рішенням суду про скасування сертифіката.

У разі скасування сертифіката ключа за ініціативою підписувача, такий підписувач зобов’язаний звернутися до АЦСК «Україна» із заявою, яка подається в електронній або письмовій формі.

До відома!

Електронну форму заяви на скасування сертифіката ЕЦП можна сформувати за допомогою програми M.E.Doc та веб-сервісу СОТА. Для скасування сертифіката за заявою в письмовій формі слід подати заяву встановленого зразка до АЦСК «Україна». Заява має бути засвідчена особистим підписом керівника підприємства та печаткою або особистим підписом підписувача-власника сертифіката.

Підставами для скасування сертифіката ЕЦП за заявою підписувача можуть бути:

− компрометації особистого ключа (факт або обґрунтована підозра того, що особистий ключ став відомий іншим особам, втрата можливості подальшого використання особистого ключа, зокрема, втрата або пошкодження носія ключової інформації тощо);

− зміни відомостей, що зазначені у сертифікаті;

− виявлення помилок у реквізитах сертифіката тощо.

Зазначимо, що заяву може подати:

- керівник підприємства, у разі припинення діяльності;

- підписувач-співробітник підприємства з документом, що посвідчує особу (тільки для скасування власного сертифіката ЕЦП), у разі звільнення;

- фізособа або ФОП з документом, що посвідчує особу (тільки для скасування власного сертифіката ЕЦП).

Нагадаємо!

07.11.2018 набуває чинності Закон України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 р. №2155-VIII, у зв’язку з чим змінюються вимоги до сертифікатів відкритих ключів. Крім того, зазначений Закон скасовує дію Закону України «Про електронний цифровий підпис».

Зверніть увагу!

Скасовані сертифікати не підлягають поновленню. Скасування посиленого сертифіката ключа набирає чинності з моменту внесення до реєстру чинних, скасованих і блокованих посилених сертифікатів із зазначенням дати та часу здійснення цієї операції.

Сертифікати відкритих ключів, що були сформовані до 07.11.2018 р. є чинними до закінчення їх строку чинності.

Докладніше про те, що Закон України «Про електронні довірчі послуги» набуває чинності з 07.11.2018 р. та як перевірити чинність та термін дії посиленого сертифіката ЕЦП, читайте у Блозі бухгалтера.