вгору

Податкові повідомлення по-новому: Мінфін змінив правила надсилання та бланки

Мінфін наказом від 09.10.2025 р. № 513 вніс зміни до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків (далі - наказ № 513). Про проєкт наказу ми писали тут

Метою прийняття наказу № 513 є приведення Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків (далі - Порядок), затвердженого наказом Мінфіну від 28.12.2015 р. № 1204 у відповідність із нормами Податкового кодексу України та інших законодавчих актів.  

Зокрема, Порядок доповнено новим 12 пунктом, яким визначено: “Тимчасово, на період із 01 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України, у разі сплати платником податків протягом 30 календарних днів із дня, наступного за днем отримання податкового повідомлення-рішення (форми «Р» та «Д», суми податкового зобов’язання, нарахованого за результатами документальних перевірок, які були відновлені або розпочаті з 01 серпня 2023 року та завершені до дня припинення або скасування воєнного стану на території України, штрафні (фінансові) санкції (штрафи), нараховані на суму такого податкового зобов’язання, вважаються скасованими, а пеня не нараховується після прийняття керівником (виконувачем обов’язки (заступником) керівника, уповноваженою особою) відповідного рішення про їх скасування. При цьому, нове податкове повідомлення-рішення не оформлюється

Крім того, у зв’язку з відсутністю перевірок, розпочатих до 01.01.2023 р., за результатами яких приймається ППР форми «З» (додаток 8 до Порядку) зазначену форму виключено із Порядку. 

Уточнення щодо заповнення та коригувань зазнали Додатки 1-30 до Порядку. 

Наказ № 513 набирає чинності через 90 днів з дня його офіційного опублікування. 

Варто зазначити, що до наказу № 513 було внесено технічні правки наказом Мінфіну від 05.11.2025 р. № 548.