вгору

Порядок видачі довідки про чисельність працюючих осіб з інвалідністю буде оновлено: з’явився проект

Оприлюднено проект нової редакції наказу Мінсоцполітики щодо Порядку видачі довідки про чисельність працюючих осіб з інвалідністю (далі – Порядок). Відповідний документ з’явився на сайті Спільного представницького органу об’єднань профспілок. 

Що передбачено? 

1. Цей Порядок регулює механізм видачі територіальними відділеннями Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю (далі – територіальні відділення Фонду) довідок про чисельність працюючих осіб з інвалідністю (далі – довідка), які мають основне місце роботи на підприємстві, установі, організації, у т. ч. підприємстві, організації громадського об’єднання осіб з інвалідністю, філіях, представництвах, інших відокремлених підрозділах підприємств, установ та організацій (у т.ч. міжнародних), утворених відповідно до законодавства України, які мають окремий баланс і самостійно здійснюють розрахунки із застрахованими особами, а також у фізосіб, які використовують найману працю (далі – роботодавці), виходячи з середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу. 

2. Довідка надається роботодавцю територіальним відділенням Фонду за попередній рік та за попередній звітний (податковий) період.  

3. Роботодавці для отримання довідки відповідно до свого місцезнаходження подають до територіального відділення Фонду такі документи:  

  • заяву за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку;  
  • список працюючих осіб з інвалідністю за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку. 

Філії, представництва, інші відокремлені підрозділи підприємств, установ та організацій (у т.ч. міжнародних), утворені відповідно до законодавства України, які мають окремий баланс і самостійно здійснюють розрахунки із застрахованими особами (далі – відокремлений підрозділ), подають такі самі документи окремо від юридичної особи, якою вони створені. 

4. Тервідділення Фонду після опрацювання поданих документів, за наявності у них інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, протягом 10 робочих днів після їх реєстрації видають довідку про чисельність працюючих осіб з інвалідністю за формою, наведеною у додатку 4 до цього Порядку, або протягом 5 робочих днів після отримання відповідної інформації від ПФУ. У разі відмови у видачі довідки роботодавцю надається обґрунтована відповідь щодо причин відмови.  

Причинами відмови можуть бути:  

  • подання роботодавцем документів не в повному обсязі;  
  • оформлення документів неналежним чином;  
  • виявлення недостовірних даних у поданих роботодавцем документах. 

4. Довідка видається безоплатно на підставі заяви роботодавця. 

Планується, що наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування. 

З набранням чинності наказом втратять чинність: 

  • наказ Мінпраці «Про затвердження форм документів для реєстрації роботодавців у відділеннях Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю і виконання ними нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю» від 14.03.2007 р. № 98;  
  • наказ Мінсоцполітики «Про затвердження форми звітності № 10-ПОІ (річна) „Звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю” та Інструкції щодо її заповнення» від 27.08.2020 р. № 591

Про Зміни до порядку нарахування пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю читайте тут