вгору

Порядок визначення шкоди та збитків змінено - постанова КМУ

Кабмін постановою “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 326” від 01.12.2023 р. № 1256, якою затверджено Порядок визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії рф. Зазначена постанова набула чинності 02.12.2023 р. 

Змінами передбачено, що: 

за забезпечення збору та збереження інформації щодо визначення шкоди та збитків є центральні та місцеві органи виконавчої влади, інші державні органи; 

з метою подання до Реєстру збитків заяв про відшкодування збитків, втрат чи шкоди, завданих починаючи з 24 лютого 2022 р. або пізніше на території України в межах її міжнародно-визнаних кордонів, включаючи її територіальні води, міжнародно-протиправними діями рф в Україні або проти України, шкода та збитки класифікуються за категоріями: 

1. Суб’єкт подання заяви - фізична особа (категорія A): 

1) шкода, спричинена примусовим переселенням з місця проживання, перебування у результаті або з метою уникнення негативних наслідків, внаслідок збройної агресії рф проти України, що включає (підкатегорія A1); 

2) збитки та шкода, завдані у зв’язку з порушенням особистої недоторканності (крім отриманих під час перебування на службі в Національній поліції та службі цивільного захисту, військовій службі або під час участі у виконанні завдань добровольчих формувань територіальних громад), що включають (підкатегорія A2); 

3) економічні збитки, що включають (підкатегорія A3); 

4) збитки та шкода, завдані у зв’язку з порушенням особистої недоторканності (пов’язані з перебуванням на службі в Нацполіції та службі цивільного захисту, військовій службі або участю у виконанні завдань добровольчих формувань територіальних громад), що включають (підкатегорія A4); 

5) шкода, завдана особистим селянським господарствам (шкода від каліцтва, тілесного ушкодження, загибелі сільськогосподарських тварин, а також збитки внаслідок знищення чи пошкодження сільськогосподарської техніки та обладнання для агропромислового комплексу), (підкатегорія A5). 

2. Суб’єкт подання - держава Україна, включаючи міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, інші державні органи та органи місцевого самоврядування (на період воєнного стану - військові адміністрації у разі утворення), державні, комунальні підприємства, установи та організації, що належать до сфери їх управління (перебувають в управлінні) (категорія B): 

1) збитки, завдані інфраструктурі, що включають (підкатегорія B1); 

2) збитки, завдані внаслідок пошкодження, знищення об’єктів житлового фонду та громадських будівель державної та комунальної власності, що включають (підкатегорія B2); 

3) втрати людського капіталу, що включають (підкатегорія B3); 

4) шкода та збитки, завдані навколишньому природному середовищу та природним ресурсам (зокрема, шкода та збитки, завдані земельним ресурсам, втрати надр, збитки, завдані водним об’єктам, атмосферному повітрю, лісовому господарству, природно-заповідному фонду), що включають (підкатегорія B4); 

5) втрати культурної спадщини та культурних цінностей, що включають (підкатегорія B5); 

6) інші втрати державного та комунального майна та інші збитки, що включають (підкатегорія B6); 

7) збитки, спричинені необхідністю задоволення гуманітарних потреб, що включають (підкатегорія B7); 

3. Суб’єкт подання - юридичні особи (підприємства, установи, організації) незалежно від форми власності, крім тих, які належать до категорії B (категорія C): 

1) економічні втрати юридичних осіб усіх галузей економіки та установ (крім підприємств оборонно-промислового комплексу), що включають (підкатегорія C1); 

2) шкода, завдана фермерським господарствам, що зареєстровані як фізичні особи - підприємці (шкода від каліцтва, тілесного ушкодження, загибелі сільськогосподарських тварин, а також збитки внаслідок знищення чи пошкодження сільськогосподарської техніки та обладнання для агропромислового комплексу) (підкатегорія C2); 

3) економічні втрати юридичних осіб оборонно-промислового комплексу, що включають (підкатегорія C3).