вгору
08.08.2018
Мінфін на своєму сайті оприлюднив проект наказу «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки».
Порядок справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), регулюється розділом ХII Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально (пп. 266.7.5 ПКУ).
Наразі діючою Декларацією передбачено застосування умовних ознак типів нерухомості (від 1 до 9), що не відповідає даним реєстраційних документів.
Зміни, що запропоновано внести до форми Декларації, направлені на спрощення процедури справляння податків і зборів. Крім того, платникам податку надана можливість зазначати у деклараціях коди нерухомості згідно з реєстраційними документами.
Відтак, нова форма Декларації містить два додатки для розрахунків податкових зобов’язань: окремо по об’єктах житлової та нежитлової нерухомості. Це забезпечує зручність суб’єктам господарювання декларувати податкові зобов’язання з податку по цих об’єктах, і особливо це стосується подання уточнюючих Декларацій.
На даний час у діючій Декларації сума нарахованого податку, яка сплачується (р. 6 Декларації) та яка уточнюється (р. 8 – 11 Декларації), є сумою, нарахованою по об’єктах як житлової, так і нежитлової нерухомості. Податки, сплачені юридичними особами, які є власниками об’єктів житлової нерухомості та нежитлової нерухомості, мають різні коди бюджетної класифікації.
У разі декларування одночасно житлової та нежитлової нерухомості та при виникненні необхідності уточнення задекларованих податкових зобов’язань відсутність у Декларації можливості розділити суми нарахувань по різних типах об’єктів нерухомості призводить до створення «штучного» податкового боргу або переплати.
З огляду на зазначене, платники податку для уточнення податкових зобов’язань подають дві Декларації одночасно – окремо по об’єктах житлової нерухомості та по об’єктах нежитлової нерухомості.
Запровадження нової форми Декларації скоротить обсяг звітності за рахунок скасування додатку до Декларації – Відомостей про наявні об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості.
Проектом наказу передбачено, що до контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування подається одна Декларація.
У разі існування об’єктів нерухомості, що знаходяться на території адміністративно-територіальних одиниць, які відповідають різним кодам органів місцевого самоврядування за КОАТУУ, але ці адміністративно-територіальні одиниці обслуговуються одним контролюючим органом, Декларація подається з кількома додатками відповідного типу.
До відома! На сьогодні Декларації надаються окремо по кожній адміністративно-територіальній одиниці.
Нова форма Декларації сприятиме скороченню кількості податкової звітності: Декларація надається одна, а кількість додатків залежить від кількості органів місцевого самоврядування, на території адміністративно-територіальних одиниць яких розташовані об’єкти нерухомого майна.