вгору

Про легітимізацію е-ТТН, її переваги для українського бізнесу та функціонал програми M.E.Doc, що забезпечує е-обмін

Нещодавно затвердили електронні товарно-транспортні накладні е-ТТН — ця новина викликала бурхливу реакцію у бухгалтерів та підприємців. Э-ТТН для перевезень вантажів існували давно, але український бізнес не поспішав ними користуватись — у законодавстві були відсутні норми, що регулюють питання е-обміну та взаємодію перевізників із органами контролю дорожнього руху. Тепер, згідно з наказом № 413 Мінінфраструктури від 3 червня 2019 року визнано легальними е-ТТН та внесена ясність у процес обов’язкової перевірки супровідної документації експедитора. Мінінфраструктури запевняє, що це необхідно для того, щоб усунути надмірне державне регулювання у сфері товарних перевезень.

 Прощавай папір?

Тепер, коли використання е-ТТН у бізнесі регламентовано законодавчо, виникає нове резонне питання: невже можливо повністю відмовитись від паків макулатури й зробити товарно-транспортні накладні лише електронними? Саме так, за малим винятком — із водієм вирушає всього одна підписана всіма сторонами паперова копія ТТН, яку він надає для перевірки органам контролю дорожнього руху.

Як це працює? Нові правила е-використання ТТН

  • Форма товарно-транспортної накладної залишається без змін, також її можливо доповнювати додатковим змістом
  • Усі додаткові до е-ТТН документи надсилаються в електронному вигляді.
  • Підписання е-ТТН здійснюється завдяки кваліфікованому електронному підпису (КЕП). У підписанні беруть участь експедитор (або водій), відправник та одержувач вантажу
  • Одна паперова копія, власноруч підписана всіма учасниками процесу, знадобиться для перевірки у дорозі

 Нагадаємо, що раніше експедитор возив досить велику кількість документів — у кількох копіях для кожної сторони. Різниця відчутна, згодні? Е-ТТН відкриває нові горизонти українським підприємцям, діяльність яких пов’язана з гуртовою або роздрібною торгівлею, і логістичним компаніям. Також це економія сотень тисяч гривень на рік та суттєве скорочення часу на підготовку, друк та підписання документів.

Що спонукало державу впровадити регуляторні норми по е-ТТН?

Перехід від застарілих паперових технологій до зручного мобільного бізнесу та впровадження легального, а головне простого механізму обміну е-ТТН був однією з найгостріших потреб українських підприємців. Адже левова частка українського бізнесу — це торгівля та перевезення. Процес остаточних змін у законодавстві прискорився, насамперед, завдяки співпраці українського бізнесу з державою. Бізнес підштовхнув державу та прискорив цифрові зміни.

Та будь-які зміни потребують IT-інструментів, що можуть втілити написані закони на папері у життя. Розробник софту для електронного документообігу — Linkos Group, вбачаючи ці зміни, надав рішення, необхідне сучасному ринкові для простого та швидкого обміну е-ТТН. Функціонал для ведення багатостороннього обміну е-ТТН та акцизу на пальне й спирт етиловий реалізовано в програмі розробника M.E.Doc. Нагадуємо, що раніше було затверджено законопроект щодо електронного ведення акцизу на пальне та спирт етиловий.

Які можливості для обміну е-ТТН отримують користувачі програми?

Функціонал для роботи з е-ТТН уніфікований і підходить для будь-якого підприємства, на якому використовуються товарно-транспортні накладні.

Основні переваги електронного обміну

  • Миттєвий обмін електронними документами
  • Легке оформлення та підписання е-ТТН усіма учасниками процесу
  • Швидке надсилання та погодження ТТН онлайн — лише у декілька кліків
  • Супровідні документи можна додавати в електронній формі
  • Жодних загублених документів
  • Надійне зберігання та легкий пошук в електронному архіві

Розробником була врахована специфіка перевезень та необхідність у підписанні е-ТТН з мобільних пристроїв: планшету або смартфону. Це дуже зручно для усіх сторін: експедитора, вантажовідправника та вантажоодержувача.

Якщо підсумувати вищесказане, зміни, що відбуваються зараз з українським законодавством, дійсно позитивні, адже далі на нас чекає держава у смартфоні й ми досить впевнено до неї йдемо.

З повним текстом статті ви можете ознайомитись за посиланням.

Джерело: Обозреватель