вгору

Інтерв’ю очільниці M.E.Doc для журналу “Бізнес” про IT-тренди та “безпаперові технології”.

Журнал “БІЗНЕС” взяв у Олесі Білоусової інтерв'ю. Текст надаємо мовою оригіналу.

 

БІЗНЕС Леді: Номінація "Агент змін".

 

“Готовність компаній до змін вселяє віру в те, що підприємства повністю перейдуть на “безпаперові технології”

Олеся Білоусова, CEO компанії Linkos Group, — про IT-тренди, що будуть головними найближчим часом, важливість взаємної інтеграції при цифровій трансформації бізнесу, роль “безпаперових технологій” у діджиталізації компанії та про технології майбутнього на українському ринку

 

— Які тенденції розвитку бізнесу спостерігаються на українському ринку IT, чи впливаєте ви на них?

— Не секрет, що більшість компаній України вже ставлять перед собою завдання оптимізації бізнес-процесів, роблячи ставку саме на IТ-інструменти. Перехідний період, в якому зараз перебувають всі галузі українського ринку, змушує керівників відповідати на виклики нових бізнес-завдань за допомогою діджиталізації, а ми їм у цьому допомагаємо: розробляємо IT-продукти та впроваджуємо рішення, організовуємо повний цикл автоматизації бізнес-процесів на підприємстві й вибудовуємо електронний обмін документами в сегментах B2C, B2B, B2G. Упевнена, що всі ці цифрові зміни допоможуть компаніям перейти на якісно новий рівень в обслуговуванні та взаємодії з клієнтами.

— Якими новими проектами та розробками минулого року пишаєтесь?

— Цифрова трансформація бізнесу неминуча, і це вже зрозуміли великі гравці — галузеві лідери на ринку. Торік у нас було досить багато цікавих кейсів та “знакових” проектів з відомими компаніями, такими як “Київстар”, lifecell, Vodafone, Vega, “АТБ”, “Нова Пошта”, “Наша Ряба”, WORK.ua, SAT, ALD automotive, ОККО, SOCAR, Nissan, які обрали наші продукти для ведення електронного документообігу.

Проте розуміння того, що жодне приватне “знакове” впровадження, ніякі локальні стратегії та підходи не можуть зробити паперовий бізнес України повністю цифровим, що у діджитал-трансформацію документообігу можна прийти лише разом — всім учасникам ланцюжка поставок та споживання ІТ-рішень документообігу, спонукали мою команду зробити крок назустріч стандартизації обміну e-документами, який вплине на подальший розвиток “безпаперових технологій”.

Для цього ми запустили некомерційний проект — платформу ПТАХ, відкрили майданчик у режимі Open API для всіх, який об’єднав компанії та створює цінності взаємного обміну документами. Ключове слово тут — “взаємного”. Щоб створювати щось разом, необхідно, насамперед, відмовитися від ідеї постійної конкуренції, навчитися бачити ресурси, які можна освоїти лише спільними зусиллями завдяки ефекту масштабу. ПТАХ стирає всі кордони між програмними продуктами та надає українським підприємцям можливість безперешкодно обмінюватися первинними документами зі своїми контрагентами без прив’язки до обраного сервісу.

— Чи можна сказати, що електронний документо­обіг — це продукт для інноваційних компаній?

— Дійсно, так можна сказати. Зараз багато компаній прагнуть повністю автоматизувати свої бізнес-процеси. Це дозволяє їм сфокусуватися на інноваціях і творчому підході завдяки мінімізації рутинної роботи.

Електронний документообіг — один з етапів діджитал-трансформації компанії, це не що інше, як цифровізація операційної діяльності компанії, що прискорює роботу, збільшує прибуток, створює унікальний користувацький досвід, відкриває принципово нові гілки розвитку, реструктурує ресурси, щоб по-новому скористатися перевагами всіх існуючих цінних активів.

Так, великі гравці на ринку — флагмани у впровадженні “безпаперових” технологій, і це зрозуміло, адже саме вони володіють колосальними ресурсами: експертизою, технологіями, процесами, людьми, фінансами. Проте це не означає, що документообіг — дороге та недоступне для середнього й малого бізнесу рішення, навпаки — невеликим компаніям простіше перейти у “цифру”, оскільки хмарні та коробкові системи швидко можуть бути налаштовані під їхні потреби.

— Складно бути першопрохідцем?

— Чесно кажучи, коли 2003 р. ми запровадили електрон­ну звітність, це, як і все нове, викликало страх у бухгалтерів, і от саме тоді було важко. Зараз наш продукт з документообігу M.E.Doc знає практично кожне підприємство країни, й ми, вочевидь, не знайдемо жодного бухгалтера, який захоче повернутися до паперової практики і черг у податковій.

Досвід із впровадження електронної звітності навчив з терпінням і розумінням ставитися до звичок користувачів. Незважаючи на “паперове мислення”, ми продовжуємо діяти на випередження, розуміючи, що візіонерство та інноваційність — це ключові фактори успіху в будь-якому бізнесі, а в галузі IT — це першочерговий фактор.

Готовність багатьох компаній до змін вселяє віру в те, що мине ще якихось пару років і підприємства України пов­ністю перейдуть на “безпаперові технології”, а паперові документи, як і раніше звітність, залишаться в минулому.

— На вашу думку, які IT-тренди матимуть особливе значення найближчим часом?

— Перший сильний тренд — це власна розробка та використання різних ІТ-інструментів, і він, мабуть, збережеться надовго.

Один з трендів, який навряд чи припиниться, — персоніфікація пропозицій. Глибоке розуміння ринку, себе і свого клієнта досягається завдяки використанню всіх наявних даних.

Зростаючим трендом я вважаю кібербезпеку, якщо враховувати швидкість розвитку та попит, яким користуються хмарні та мобільні сервіси.

Основним з глобальних трендів, на мою думку, загальним для всіх ринків, є платформатизація та ефективна інтеграція, що дозволяють створювати екосистеми всередині окремої компанії або об’єднувати партнерів і клієнтів на ринку через відкрите API, — саме цей принцип ми заклали при створенні платформи ПТАХ.

І хочу зауважити, що всі ці тренди не суперечать, а підсилюють довготривалий тренд діджиталізації компаній.

— В які IT-рішення та технології бізнес готовий інвестувати, які основні критерії вибору програмних продуктів?

— Світ змінюється. Вибір програмних продуктів став ординарною процедурою в компаніях, це вже не розглядається як довготривала інвестиція. Питання в тому, що якщо щось критично потрібно для бізнесу і можна це швидко отримати за адекватні гроші, це беруть з повним розумінням того, що за кілька років або навіть місяців знадобиться щось інше.

— Якщо говорити про плани на наступний рік, які нові сервіси або продукти ви маєте намір представити ринку і на чому будуть зроблені основні акценти?

— Крім того, що вже в роботі, ми плануємо розвивати започаткований наприкінці 2018 р. пілотний проект Державної фіскальної служби E-receipt, який модернізує існуючу систему фіскалізації. Бізнесу ми надамо альтернативу традиційним паперовим чекам РРО — програмне рішення з електронними чеками, що дозволить відмовитись від касових апаратів.

Зрозуміло, що цей сервіс вийде в усіх наших програмних рішеннях — від десктопу до хмари, хоча я вважаю, що великим попитом ця альтернатива користуватиметься в мобільних додатках, роботи над яким наразі тривають.

— Що надихає вас на нові досягнення?

— Амбітна мета — перевести бізнес України на “зелені” технології #безпаперу. Мене драйвують думки, що результати моєї роботи позитивно впливають на розвиток країни, галузі, бізнесу України, сприяють збереженню навколишнього середовища, адже моїм дітям жити в тому майбутньому, до створення якого я причетна зараз.

Джерело: Колективне ділове медіа .Бізнес