вгору
10.09.2019
Стрімкий розвиток довірчих онлайн-послуг розпочався в нашій країні після ухвалення Закону України “Про електронні довірчі послуги”, внаслідок ратифікації Угоди про асоціацію з ЄС.
Основна мета цього закону — запровадити стандарти європейської кібербезпеки й електронної ідентифікації: печатка, підпис, реєстрована доставка та позначка часу для відстеження, коли було погоджено документ, — усе це доступно онлайн 24/7 і дозволяє швидко ідентифікувати власника підпису та перевірити його легітимність.
Минув майже рік з моменту його ухвали. Як бачимо, уряд впевнено крокує до держави у смартфоні.
За словами Прем'єр-міністра України Олексія Гончарука до кінця року уряд планує зосередитися на інвентаризації країни, проаналізувати всі держреєстри, бази даних, наявні об’єкти, всі державні органи і так далі. За результатами інвентаризації буде підготовлений план тотальної цифровізації України.
Уся цифровізація покликана звільнити країну від архаїчної бюрократії та корупційних схем! За демократичною моделлю — кожен громадянин повинен мати можливість скористатись будь-яким адмінсервісом онлайн. Даремна трата часу на вистоювання у чергах, необгрунтовані послуги приватних компаній, які “допомагають” отримати довідку (яка насправді є безкоштовною) за величезні кошти — мають залишитись у минулому.
Держава у смартфоні передбачає можливість отримання будь-якої довідки за лічені хвилини онлайн, авторизовавшись у сервісі чи на адмінресурсі за допомогою власного КЕП, який відповідно до ст. 18 Закону має зберігатись на захищеному носії.
Що маємо сьогодні?
Результати соціологічного опитування, щодо якості Адмінпослуг онлайн, показали, що нині лише 5% респондентів населення України хоч раз користувались онлайн-послугами. Надалі їхня кількість буде зростати.
Згідно з дослідженням, опитані респонденти найчастіше використовували сервіси Міністерства соціальної політики — 47,4%, що пов’язано з великою кількістю звернень за послугами соціального характеру, а також - Міністерства юстиції та Державної фіскальної податкової служби — 30,3% та 22,6% відповідно.
Уряд у своїх намірах трансформувати анти-демократичну систему непохитний, тож ухвала про зберігання КЕП на захищених носіях однозначно буде приведена у дію.
Доказом того є державні надавачі електронних послуг, які вже внесли зміни до власних регламентів і частково чи повністю розпочали видавати КЕП лише на токенах. Будь-які зміни розпочинаються з Держави, адже саме вона, у більшості розвинених країн є законодавцем та рушієм цифрових змін.
Про те, що КЕП буде надаватися тільки на захищених носіях повідомив й «Акредитований центр сертифікації ключів органів юстиції України», запровадивши зміни з 1-го серпня 2019 до свого Регламенту, слідом за ДПС.
4 серпня 2019 Мінфін оприлюднив зміни до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, де ЕЦП замінено на КЕП, що зберігається лише на захищених носіях. Це ще одне нагадування для тих власників електронних підписів, які поки що не встигли придбати захищені носії, не відкладати це питання на потім, а вже зараз подбати про безпеку свого підпису.
Розуміючи неминучість цих змін та незважаючи на загальне відношення до них, команда M.E.Doc прагне допомогти власним користувачам адаптуватися до нововведень. Потурбуватися про безпеку КЕП, який використовується при поданні звітності, електронному обміні первинними документами з контрагентами, використанні державних онлайн-сервісів, варто вже зараз!
Допомагаємо обрати захищений носій
З питань придбання чи консультацією телефонуйте до нас — (044) 206-72-15.