вгору

Запроваджено програмні РРО — альтернатива касовим апаратам

20.09.2019

Сьогодні, 20 вересня 2019 року, Верховна Рада України ухвалила законопроєкти № 1053-1 та № 1073 про внесення змін до Закону "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

 

Законопроєкти започатковують онлайн-фіскалізацію за допомогою програмних РРО, з можливістю формувати електронні чеки, підписувати їх за допомогою КЕП та реєструвати в ДПС в режимі реального часу. Водночас, присвоєний розрахунковій операції фіскальний номер покупець зможе отримати на мобільний чи, за необхідності, знайти в онлайн-системі.

 

Електронний чек матиме таку ж юридичну силу, що й звичайний — паперовий.

 

Кого стосуються зміни?

Ті компанії, які вже працюють з касовими апаратами, зможуть обрати програмне рішення — як зручну та сучасну альтернативу традиційним фіскальним апаратам. Це буде коштувати в рази менше та не потребуватиме витрат на їхнє обслуговування. Окрім того, реєстрація програмних РРО, на відміну від стаціонарних, здійснюватиметься у рази простіше та швидше.

 

Законом передбачено, що нововведення торкнуться підприємців 2, 3, 4 груп, котрі є платниками єдиного податку, які раніше не були зобов’язані застосовувати РРО під час здійснення розрахункових операцій.

 

Першочергово вимоги закону мають виконати підприємці, які займаються готельним, ресторанним та ювелірним бізнесами, а також інтернет-магазини та заклади мобільного харчування (тобто, для ризикових груп). За попередньою інформацією, саме вони будуть зобов'язані застосовувати РРО під час розрахунків з 1 жовтня 2020 року. Для них діятиме перехідний період.

 

Всі інші категорії підприємців, які займаються іншими видами діяльності, повинні будуть застосовувати РРО з 1 січня 2021 року. До цього часу ФОПи з обігом менше 1 млн грн могли працювати без них, крім вищезазначених категорій. 

 

Впровадження програмних РРО передбачає, що електронні розрахункові операції можна буде здійснювати як зі стаціонарного ПК, так і з хмарного сервісу чи мобільного додатка. На момент набрання чинності Закону, весь необхідний функціонал з формування та реєстрації е-чеків буде доступний у хмарному та десктопному рішеннях від М.E.Doc. Також наша команда вже працює над створенням мобільного додатка — M.E.Doc Mobile, який стане в нагоді тим, хто працює поза межами офісу.

 

M.E.Doc в режимі нон-стоп працює над реалізацією законодавчих змін, які уряд запроваджує назустріч діджиталізації. Так, цього літа у програмі вже реалізовано міжнародний формат рахунків — IBAN, багатосторонній обмін е-ТТН, подання електронних акцизних накладних на пальне та спирт етиловий. 

Тексти законопроєктів після другого читання поки що не оприлюднені на сайті ВРУ.

Слідкуйте за нашими публікаціями.

 

P.S. Не помітили, як літо промайнуло, проте не збавляємо темпу та продовжуємо реалізовувати нововведення у продуктах.