вгору
09.08.2018
ДФС України з 1 липня розпочато експериментальний проект експлуатації новітніх програмних комплексів для реєстрації розрахункових операцій (далі – РРО).
Нагадаємо, що з 19.06.2018 набула чинності постанова КМУ «Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій» від 13.06.2018 р. № 472 (далі – Порядок № 472), якою затверджено відповідний Порядок.
Вищевказаний Порядок прийнято з метою реалізації інноваційних технологічних рішень для РРО у сфері торгівлі (у тому числі торгівлі з використанням Інтернету), громадського харчування, купівлі-продажу іноземної валюти, торгівлі через автомати з продажу (надання) товарів (послуг), надання послуг з приймання готівки для подальшого переказу, з перевезення пасажирів та інших послуг.
Порядком визначено вимоги до новітніх моделей комплексів, які застосовуються на період проведення експериментального проекту, затверджені постановами КМУ “Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування” від 18.02.2002 р. № 199 та “Про вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для окремих сфер застосування” від 02.03.2016 р. № 149.
Отже, програмні комплекси повинні забезпечувати (п. 7 Порядку №472):
- виконання розрахункової операції та передачі контрольно-звітної інформації до системи обліку даних в режимі реального часу;
- друкування розрахункових та інших звітних документів;
- збереження даних про опис товарів, фіскальної інформації, даних, на основі яких формуються розрахункові документи та звіти про розрахункові операції;
- використання електронно-цифрового підпису з дотриманням вимог Закону України “Про електронний цифровий підпис” для здійснення технологічних операцій;
- використання технології, розробленої Національним банком, або електронно-цифрового підпису з дотриманням вимог Закону України “Про електронний цифровий підпис” для захисту від підміни та модифікації даних реєстраторів.
Реалізація експериментального проекту триватиме до 31 грудня 2019 року. Про це нагадали податківці ГУ ДФС в Івано-Франківській області.
Під час даного проекту буде досліджено інноваційні розробки, новітні моделі програмних та/або програмно-технічних комплексів, можливість їх застосування для здійснення розрахункових операцій, прийнято рішення щодо доцільності їх впровадження у промислову експлуатацію та подальшого застосування суб’єктами господарювання.
Результати проведеного пілотного проекту будуть узагальнені фахівцями ДФС України з урахуванням пропозицій, поданих територіальними органами ДФС, центрами сервісного обслуговування, користувачами новітніх моделей, та передані для подальшої роботи до Мінфіну.
Позитивні результати експерименту дозволять впровадити новітні РРО у промислову експлуатацію та сприятимуть їх застосуванню платниками податків поряд з традиційними моделями касових апаратів.
Як зазначили податківці, ДФС України розроблятиметься інноваційна система реєстрації та обліку РРО – e-Receipt (електронний чек), яка передбачає оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети, смартфони) без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.
Е-Receipt може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм.
Ця система передбачає програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС України, а також буде інтегрована з «Електронним кабінетом».
Інноваційна електронна система е-Rесеірt передбачає:
- можливість використання новітніх моделей комплексів та їх миттєву фіскалізацію;
- можливість використання контрольно-звітної інформації, що передається від пристрою (чеки) суб’єктами господарювання, для самоконтролю та громадянами для захисту їх прав як споживачів;
- відмову від друку паперових чеків;
- відмову від послуг інформаційного eквайера;
- безкоштовне програмне забезпечення та інтерфейси користувачів – суб’єктів господарювання та покупців;
- створення центру супроводження бізнесу, який включатиме адміністраторів серверного обладнання та службу підтримки користувачів;
- цілодобову доступність користувачів до системи, можливість їх обслуговування у режимі 24/7/365.