вгору
15.09.2023
Загальні положення про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку регулюються ст. 56 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).
Зокрема, п. 56.3 ПКУ передбачено, що протягом шести місяців з дати закінчення строку платник податків має право подати скаргу разом з клопотанням про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку та копіями підтверджуючих документів поважності причин його пропуску (за наявності).
Важливо! Дані норми не поширюються на порядок оскарження рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН).
Оскарження рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН здійснюється у порядку, визначеному ст. 56 ПКУ з урахуванням особливостей, зокрема скарга на рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН розглядається в порядку, визначеному Кабміном, комісією ДПСУ, за участі уповноваженої особи Мінфіну (п. 56.23 ПКУ).
Постановою КМУ «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 11.12.2019 р. №1165 затверджено Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, про неврахування таблиці даних платника ПДВ, про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості, який визначає механізм подання та розгляду скарг, зокрема щодо рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Так, відповідно до п. 3 Порядку розгляду скарги скарга подається платником податку на додану вартість протягом 10 робочих днів, що настають за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня.
Якщо платником податку подано скаргу з порушенням строків подання, визначених у п. 3 Порядку розгляду скаргу, така скарга не приймається, а платнику податку в автоматичному режимі надсилається відповідна квитанція. Така квитанція є підтвердженням неприйняття скарги для розгляду.
Отже, нормами Порядку розгляду скарги не передбачено подання клопотання про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку, в т. ч. з копіями підтверджуючих документів поважності причин його пропуску (за наявності).
Про це повідомили податківці ДПС у Запорізькій області.
Нагадаємо, що в програмі M.E.Doc ви можете вчасно подати та отримати такі документи щодо блокування ПН/РК в ЄРПН:
Про зміни в порядку оскарження рішень щодо блокування ПН/РК з 08.07.2023 року, про відновлення перебігу строку для подання скарг з 01.08.2023 р., та про те, які документи найчастіше беруться до уваги ДПС під час розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі.