вгору

Клопотання про поновлення пропущеного строку на подання скарги щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН

Загальні положення про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку регулюються ст. 56 Податкового кодексу України (далі - ПКУ). 

Зокрема, п. 56.3 ПКУ передбачено, що протягом шести місяців з дати закінчення строку платник податків має право подати скаргу разом з клопотанням про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку та копіями підтверджуючих документів поважності причин його пропуску (за наявності). 

Важливо! Дані норми не поширюються на порядок оскарження рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН). 

Оскарження рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН здійснюється у порядку, визначеному ст. 56 ПКУ з урахуванням особливостей, зокрема скарга на рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН розглядається в порядку, визначеному Кабміном, комісією ДПСУ, за участі уповноваженої особи Мінфіну (п. 56.23 ПКУ). 

Постановою КМУ «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 11.12.2019 р. №1165 затверджено Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, про неврахування таблиці даних платника ПДВ, про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості, який визначає механізм подання та розгляду скарг, зокрема щодо рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН. 

Так, відповідно до п. 3 Порядку розгляду скарги скарга подається платником податку на додану вартість протягом 10 робочих днів, що настають за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня. 

Якщо платником податку подано скаргу з порушенням строків подання, визначених у п. 3 Порядку розгляду скаргу, така скарга не приймається, а платнику податку в автоматичному режимі надсилається відповідна квитанція. Така квитанція є підтвердженням неприйняття скарги для розгляду. 

Отже, нормами Порядку розгляду скарги не передбачено подання клопотання про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку, в т. ч. з копіями підтверджуючих документів поважності причин його пропуску (за наявності). 

Про це повідомили податківці ДПС у Запорізькій області. 

Нагадаємо, що в програмі M.E.Doc ви можете вчасно подати та отримати такі документи щодо блокування ПН/РК в ЄРПН: 

  • СКАРГА щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ідентифікатор форми - J/F1313204); 
  • СКАРГА щодо рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість (J/F1315901); 
  • СКАРГА щодо рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку (J/F1316001); 
  • ЗАЯВА про відкликання скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку (J/F1313304); 
  • РІШЕННЯ про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість (J/F1412308); 
  • РІШЕННЯ про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку (J/F1412603); 
  • РІШЕННЯ за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (J/F1413204); 
  • РІШЕННЯ про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість (J/F1413306); 
  • РІШЕННЯ за результатами розгляду скарги щодо рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість (J/F1415901); 
  • РІШЕННЯ за результатами розгляду скарги щодо рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку (J/F1416001). 

Про зміни в порядку оскарження рішень щодо блокування ПН/РК з 08.07.2023 року, про відновлення перебігу строку для подання скарг з 01.08.2023 р., та про те, які документи найчастіше беруться до уваги ДПС під час розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі.