вгору

Коли ДПС має право надіслати лист про невизнання звітності?

Прийняття податкової декларації є обов’язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов’язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов’язкових реквізитів, передбачених пп. 48.3 та 48.4 ст. 48 Податкового кодексу України, далі - ПКУ (п. 49.8 ПКУ). 

За умови дотримання вимог, встановлених ст. 48 і ст. 49 ПКУ, податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою:

  • за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) контролюючого органу, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про прийняття податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв’язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення контролюючому органу, у разі надсилання податкової декларації поштою (пп. 49.9.1 ПКУ);
  • у разі, якщо контролюючий орган із дотриманням вимог п. 49.11 ПКУ не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк (пп. 49.9.2 ПКУ).

Контролюючий орган має право після отримання платником податків другої квитанції про прийняття (реєстрацію) податкової декларації надіслати такому платнику письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови. Таке повідомлення надсилається протягом п’яти робочих днів з дня її отримання відповідно до вимог п. 49.11 ПКУ, у разі подання платником податків до контролюючого органу засобами електронного зв’язку податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пп. 48.3 та 48.4 ПКУ.

Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22 травня 2003 року № 851-IV  та «Про електронні довірчі послуги» від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII, ПКУ, Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557 (далі - Порядок № 557).

Отже, згідно з абз. другим п. 9 розд. ІІ Порядку № 557 друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа.

Про це нагадали податківці ДПС у Волинській області. 

Більше корисної інформації читайте в Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.