вгору

Обов’язки служби охорони праці: чи можна покласти на кадровика чи іншу посадову особу?

Південно-Східне міжрегіональне управління Держпраці надало відповідь на питання: Чи можливо покласти обов’язки служби охорони праці на посадову особу кадрового підрозділу або іншу посадову особу у виконавчому органі місцевого самоврядування у разі відсутності штатної одиниці відповідального за охорону праці?

Поряд з наділеними законодавством повноваженнями, будь-який орган місцевого самоврядування - це установа, де є роботодавець та працівники, що працюють за трудовими договорами, наслідком чого є поширення дії Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 р. № 2694-XII (далі - Закон № 2694) і на органи місцевого самоврядування як на юридичні особи, що використовують найману працю.

На підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до Типового положення про службу охорони праці, НПАОП 0.00-4.35-04, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці від 15.11.2004 р. № 255 (ст. 15 Закону № 2694).

На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку.

На підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку.

Важливо! Служба охорони праці підпорядковується безпосередньо роботодавцю.

Таким чином, покладення обов’язків виконання функцій служби охорони праці на іншу посадову особу, яка має відповідну підготовку, у виконавчому органі місцевого самоврядування можливе за умови сумісництва (з кількістю працюючих менше 50 осіб), або на договірних засадах зі сторонніми спеціалістами (з кількістю працюючих менше 20 осіб).

Більше новин читайте в Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.