вгору

Організація роботи на підприємствах з призначення та здійснення страхових виплат

Нагадаємо нашим читачам, що з 1 січня 2023 р. набрала чинності нова редакція Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», ч. 3 ст. 22 якого передбачено, що рішення про призначення та здійснення страхових виплат за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (лікарняні листки), приймається страхувальником (роботодавцем) або уповноваженими ним особами.

Довідково: до 1 січня 2023 року відповідні рішення ухвалювалися Комісіями із страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності підприємств (організацій), робота яких регламентувалася Положенням, затвердженим правління Фонду соціального страхування України (постанова від 19.07.2018 р. №13).

Через відсутність офіційних роз’яснень стосовно організації роботи на підприємствах з призначення та здійснення страхових виплат, Федерація профспілок звернулася до Пенсійного фонду України. У відповіді Фонду з цього питання зазначається, що страхувальник, реалізуючи вимоги ч. 1, 3 ст. 22 зазначеного Закону, приймає рішення у формі розпорядчих документів згідно з наданими повноваженнями. Форму документа, який видає уповноважена особа, окремі питання організації роботи з призначення та здійснення страхових виплат страхувальник визначає самостійно.  

Про це зазначено на офіційному сайті Федерації профспілок.

Отже, роботодавець самостійно приймає рішення щодо організації з призначення та здійснення страхових виплат. Таке рішення оформлюється у формі розпорядчого документа (наказ тощо) у довільному вигляді.