вгору

Оскарження рішень ДПС про сплату недоїмки з ЄСВ – за оновленим порядком

До відома наших читачів! Наказом Мінфіну від 30.08.2021 р. № 489 (далі – Наказ № 489) викладено у новій редакції:

  • Порядок розгляду контролюючими органами скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу (далі – Порядок);
  • форму Рішення про залишення скарги без розгляду (додаток 1 до Порядку);
  • форму Рішення про результати розгляду скарги (додаток 2 до Порядку).

Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду апаратом ДПС скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати ЄСВ та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу та скарг банків на рішення про накладення фінансових санкцій.

Порядок не застосовується щодо оскарження вимог та/або рішень податкових органів, дій або бездіяльності їх посадових осіб та інших працівників, якщо законодавством встановлено інший порядок оскарження таких вимог та/або рішень, дій або бездіяльності, а також у разі оскарження постанов, прийнятих у справах про адміністративні правопорушення.

Не підлягають адміністративному оскарженню:

  • зобов’язання зі сплати ЄСВ, самостійно визначені платником;
  • вимоги та/або рішення, які оскаржувалися, та скарги щодо яких були розглянуті згідно з вимогами цього Порядку;
  • вимоги та/або рішення, які оскаржені платником у судовому порядку.

Отже, Порядок приведено у відповідність до вимог Закону від 16.01.2020 р. № 465-ІХ та Закону від 08.07.2010 р. № 2464-VI (далі – Закон про ЄСВ). Нагадаємо, Законом № 465-ІХ було внесено зміни до Закону про ЄСВ в частині уточнення порядку направлення вимоги про сплату недоїмки з ЄСВ, порядку і строків розгляду податковим органом скарги платника ЄСВ. Зокрема, у новій редакції було викладено абз. сьомий ч. 4 ст. 25 Закону про ЄСВ. За ним:

  • податковий орган, який розглядає скаргу платника ЄСВ, зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його платнику єдиного внеску протягом 20 календарних днів з дня отримання скарги на адресу платника ЄСВ поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку;
  • керівник (його заступник або уповноважена особа) податкового органу може прийняти рішення про подовження строку розгляду скарги платника ЄСВ понад встановлений строк, але не більше 60 календарних днів, та письмово повідомити про це платника єдиного внеску до закінчення 20-денного строку;
  • якщо вмотивоване рішення за скаргою платнику ЄСВ не надсилається протягом 20-денного строку або протягом строку, подовженого за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) податкового органу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника ЄСВ з дня, наступного за останнім днем закінчення строків.

Таким чином, строк розгляду скарги скорочено з 30 до 20 календарних днів, передбачено можливість продовження строку розгляду до 60 днів та визначено, з якої дати скаргу вважають задоволеною на користь платника ЄСВ у зв’язку із закінченням строку її розгляду.

Наказ № 489 набирає чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування в Офіційному віснику № 82 від 29.10.2021 р, тобто з 9 листопада.

Про це інформує Північне міжрегіональне управління ДПС по роботі з ВПП.

Нагадуємо нашим читачам, що у разі оскарження платником ЄСВ вимоги про сплату недоїмки, нарахування пені зупиняється з дня подання скарги до податкового органу або позову до суду (абз. другий ч. 13 ст. 25 Закону про ЄСВ).

Про те, як подати скаргу на рішення контролюючого органу, читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі.