вгору

Як подати скаргу на рішення контролюючого органу?

Нагадаємо, що рішення податкового органу можна оскаржити в адміністративному або судовому порядку.

Строк подання скарги

Скарга подається відповідно до ст. 56 ПКУ до ДПС вищого рівня у письмовій формі (за потреби – з належно засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник вважає за потрібне надати):

  • протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення (далі – ППР) або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується;
  • протягом 30 календарних днів, що настають за днем надходження ППР – якщо контролюючий орган самостійно визначає грошове зобов’язання платника податків за причинами, не пов’язаними із порушенням податкового законодавства (податкове зобов’язання з плати на землю або податку на нерухомість фізичним особам; розподіл суми грошових зобов’язань або податкового боргу між платниками податків, що виникають у результаті реорганізації тощо).

Якщо строк подання скарги платник пропустив з поважних причин, то протягом шести місяців з дати закінчення строку подання скарги він має право подати скаргу разом з клопотанням про поновлення пропущеного строку та копіями підтверджуючих документів поважності причин його пропуску (за наявності). Контролюючий орган вищого рівня, розглядаючи клопотання, поновлює пропущений строк на подання скарги в адміністративному порядку, якщо визнає причини його пропуску поважними.

Зауважимо, поважними причинами пропуску строку оскарження вважаються причини, визначені у п. 102.6 ПКУ. А саме, якщо платник:

  • перебував за межами України;
  • перебував у плаванні на морських суднах за кордоном України у складі команди (екіпажу) таких суден;
  • перебував у місцях позбавлення волі за вироком суду;
  • мав обмежену свободу пересування у зв'язку з ув'язненням чи полоном на території інших держав або внаслідок інших обставин непереборної сили, підтверджених документально;
  • був визнаний за рішенням суду безвісно відсутнім або перебував у розшуку у випадках, передбачених законом.

Оформлення скарги

Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами затверджений наказом Мінфіну від 21.10.2015 р. № 916.

Скарга платника податків подається в письмовій формі та має включати таку інформацію:

  • прізвище, ім'я, по батькові, найменування (для юридичних осіб), податкову адресу платника податків, який подає скаргу;
  • найменування контролюючого органу;
  • реквізити оскаржуваного рішення;
  • підстави, за якими оскаржується рішення, обставини справи, які, на думку заявника, встановлені контролюючим органом неправильно чи не встановлені взагалі;
  • обґрунтування незгоди платника податків із рішенням контролюючого органу з посиланням на норми законодавства;
  • вимоги та клопотання платника податків, який подає скаргу;
  • відомості щодо повідомлення контролюючого органу, рішення якого оскаржується, про подання скарги до контролюючого органу вищого рівня;
  • відомості про оскарження рішення контролюючого органу до суду;
  • адресу, на яку слід надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги;
  • перелік документів, які додаються до скарги.

Строк розгляду скарги податковим органом

Контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника податків поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку (п. 56.8 ПКУ).

Керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу може прийняти рішення про продовження строку розгляду скарги платника податків понад 20-денний строк, але не більше 60 календарних днів, та письмово повідомити про це платника податків до закінчення строку, визначеного у п. 56.8 ПКУ.

Зазначимо, що на період дії карантину строк розгляду скарг, крім скарг щодо декларування відшкодування ПДВ та/або його від’ємного значення, відтерміновано по останній календарний день місяця (включно), в якому буде завершена дія карантину.

Про розгляд скарг на рішення про відмову реєстрації ПН/РК читайте у Блозі бухгалтера, в розділі Інформер програми M.E.Doc, а також на Telegram-каналі.