вгору

П'ять гарячих запитань про перевірки: відповідає ДПС

З боку платників достатньо часто звучать запитання стосовно камеральних перевірок. На найбільш поширені із них відповіли фахівці міжрегіонального управління ДПС по роботі з ВПП.

Види перевірок визначені ст. 75 Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних СЕА ПДВ (даних Казначейства, в якому відкриваються рахунки платників у СЕА ПДВ, даних ЄРПН та даних митних декларацій), а також даних ЄРАН та даних СЕАРП СЕ.

  1. Чим камеральна перевірка відрізняється від інших? Чи приїжджають податківці на підприємство під час її проведення?

Згідно з податковим законодавством - камеральні перевірки - це ті, які проводяться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях та інших інформаційних даних податкової служби.

  1. Чи має платник погодитись на проведення перевірки стосовно нього?

Згода платника податків та його присутність під час такої перевірки не обов’язкова. Крім того, для її проведення податковому координатору не потрібні будь-які спеціальні рішення керівника органу або направлення.

  1. Що саме перевіряється під час камералки?

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Мета такої перевірки - виявити в поданій звітності, інших даних СЕА, єдиних реєстрів арифметичні та/або методологічні помилки, або інші відомості, які призвели до заниження або завищення податкового зобов’язання або посвідчують інші реєстраційні порушення, які доводять склад податкового правопорушення.

  1. В які строки може проводитись перевірка декларацій?

Перевірка податкових декларацій або уточнюючих розрахунків може здійснюватися лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а у разі несвоєчасного подання звітності 30 календарних днів за днем їх фактичного подання; камеральна перевірка з інших питань здійснюється з урахуванням строків давності (п. 76.3 ПКУ).

В разі встановлення порушень у податковій звітності складається Акт перевірки у двох примірниках, який підписується посадовими особами та реєструється у контролюючому органі. Після цього він вручається або надсилається платнику податків протягом трьох робочих днів.

  1. Як бути платникові, коли він не згоден з результатами?

Якщо висновки перевірки платник не вважає правильними, він має право подати свої заперечення до контролюючого органу протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акту - вони будуть розглянуті протягом 10 робочих днів (п. 86.7 ПКУ).

Коли платник податків хоче брати участь у розгляді його заперечень, він має зазначити про це в запереченні або в листі про надання додаткових документів у Порядку, визначеному п. 44.7 ПКУ. В такому разі контролюючий орган зобов’язаний повідомити платника про місце і час проведення розгляду заперечень (ст.58 ПКУ).

Зверніть увагу! Заперечення є невід’ємною частиною матеріалів перевірки, та результати розгляду заперечень обов’язково враховуються під час винесення податкового повідомлення-рішення.

Більше новин читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.