вгору

Податкова реформа-2021: законопроєкт № 4101-д

Як ми вже повідомляли, зараз на розгляді у Верховній Раді знаходяться альтернативні законопроєкти щодо змін до Податкового кодексу України у 2021 році: № 4101, № 4101-1, № 4101-2 та № 4101-3.

Наразі на їх основі було підготовлено інший законопроєкт від 11.11.20204101-д, який зареєстровано у ВРУ.

Згідно з пояснювальною запискою законопроєктом пропонується, зокрема:

  • відмінити мораторій на проведення документальних (крім документальних перевірок платників податків з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік) та фактичних перевірок;
  • відновити строки для розгляду скарг платників податків, надання індивідуальних податкових консультацій, направлення контролюючими органами запитів про надання інформації;
  • уточнити процедури оскарження платниками рішень контролюючих органів по питанням, пов’язаним із зупиненням реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних;
  • забезпечити надання компанією з управління активами декларацій з податку на прибуток підприємств за результатами діяльності по кожному інституту спільного інвестування, активами яких така компанія здійснює управління, зокрема тих, що не мають статусу юридичної особи;
  • обмежити врахування від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток 5-ма роками;
  • з метою забезпечення прозорості і запровадження чіткого механізму реалізації заходів, спрямованих на погашення заборгованості, що утворилася на оптовому ринку електричної енергії, запровадити положення щодо відображення у податковому законодавстві такого погашення заборгованості;
  • відстрочити сплату податку на прибуток платниками податку – виробниками «зеленої» електроенергії у частині електричної енергії, що не була оплачена;
  • визначити, що з метою оподаткування податком на додану вартість, знищення сільськогосподарських рослин, насаджень, тварин у зв’язку із форс-мажорними обставинами не є постачанням товарів, і, відповідно, сільськогосподарські товаровиробники на вартість знищеного у зв’язку із форс-мажорними обставинами врожаю або тварин, не нараховуватимуть ПДВ як на такі, що не використовуються у господарській діяльності;
  • визначити, що датою виникнення податкових зобов'язань з ПДВ для операцій з постачання послуг для платників податку, які застосовують електронні документи, є дата складання такого електронного документа незалежно від дати накладення електронного підпису;
  • тимчасово, з 1 січня 2021 року до 1 січня 2023 року, знизити до 14% ставку ПДВ для операцій з постачання на митній території України та/або ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту, обладнання та комплектуючих за визначеним переліком кодів УКТ ЗЕД;
  • визначити, що бюджетне відшкодування ПДВ може здійснюватися не тільки в рахунок погашення податкового боргу з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, а і в рахунок  погашення податкового боргу з інших загальнодержавних податків, визначених у ст. 9 Податкового кодексу України;
  • привести у відповідність коди товарів УКТ ЗЕД до нової редакції Митного тарифу України;
  • звільнити від оподаткування суми безнадійного податкового боргу та іншого податкового боргу, а також недоїмки з ЄСВ, які списані контролюючим органом фізичній особі - платнику.
  • надати учасникам АТО та ООС можливість отримувати податкову соціальну пільгу на рівні з іншими учасниками бойових дій;
  • зменшити мінімальний розмір площі сільськогосподарських угідь та або/ земель водного фонду з двох гектарів до 1,05 гектарів для фізичних осіб – платників єдиного податку четвертої групи.
  • пролонгувати строк списання заборгованості із ЄСВ фізичним особам – підприємцям, які не здійснюють підприємницьку діяльність, строком до 1 березня 2021 року;
  • врегулювати питання списання заборгованості з ЄСВ фізичним особам – підприємцям, які припинили підприємницьку діяльність до 3 червня 2020 року.
  • врегулювання питання сплати ЄСВ особами, які отримують заробітну плату за основним місцем роботи та одночасно отримують дохід (прибуток) від здійснення підприємницької або незалежної професійної діяльності;
  • включити (для цілей оподаткування) тютюнові вироби для електричного нагрівання до визначення поняття «тютюнові вироби»;
  • відновити введення штрафних санкцій за несвоєчасну передоплату акцизного податку з тютюнових виробів (на 15 день після отримання марок акцизного податку);
  • доповнити визначення «середньозважена роздрібна ціна продажу сигарет» словосполученням «з урахуванням всіх податків»;
  • запровадити перехідний період для включення палив, які залучені до підакцизних з 23.05.2020, до системи СЕАРП та СЕ, та нових суб’єктів, які здійснюють виробництво та обіг таких товарів; виправити технічні помилки в системі СЕАРП та СЕ;
  • усунути неузгодженості законодавства щодо ліцензування обігу пального із законодавством про працю. Виключити з переліку документів, які подає суб’єкт господарювання для отримання ліцензії на право торгівлі або зберігання пального, дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки і замінити його на будь-який документ, що надає право на виконання робіт підвищеної небезпеки;
  • проіндексувати ставки акцизного податку на алкогольні напої, екологічного податку та рентної плати;
  • підвищити з 01 січня 2021 року ставку екологічного податку за викиди двоокису вуглецю (СО2) з 10,00 грн/т до 30 грн/тонну та передбачити поетапне підвищення ставки до рівня 30 грн/тонну у 2024 році (щорічне підвищення на 5 грн/тонну);
  • ставки екологічного податку за скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти з 01 січня 2021 року збільшити в 2 рази та передбачити їх підвищення у 10 разів у 2029 році (поступово).
  • зменшити ставки акцизного податку на відходи тютюнової сировини;
  • скасувати рентну плату за використання лісових ресурсів та перенести її до складу земельного податку;
  •  доповнити перелік документів необхідних для отримання ліцензій на пальне декларацією відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;
  • зменшити поріг середньоринкової вартості легкових автомобілів, які є об’єктом оподаткування транспортним податком, з 375 до 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої  законом на 01 січня податкового (звітного) року;
  • врегулювати питання сплати ЄСВ, частини чистого прибутку, дивідендів у разі використання єдиного рахунку;
  • врегулювати питання сплати збору на обов’язкове пенсійне страхування суб’єктами, що здійснюють торгівлю ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів;
  • розширити повноваження контролюючих органів щодо отримання інформації про банківські рахунки платників податків, тощо.

У разі прийняття, Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім його окремих норм.

Більше новин та корисних матеріалів читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.