вгору

Важливі законопроєкти для роботи бізнесу

Експерти Європейської Бізнес Асоціації (далі – ЄБА) розглянули перелік законопроєктів, зареєстрованих у ВРУ, та виділили ті законодавчі ініціативи, прийняття яких матиме позитивний вплив на діяльність бізнесу вже у короткостроковій перспективі. Про це зазначено на сайті Асоціації.

Багато з цих законопроєктів потребують доопрацювання та підтримуються ЄБА тільки за умови внесення коментарів та правок від бізнесу.

До таких законопроєктів віднесено:

1) Законопроєкт №2289Розблокування доступу до інноваційних засобів захисту рослин.

Прийняття законопроєкту дозволить підвищити врожайність сільгоспкультур та набагато посилити рівень екологізації сільського господарства, а саме знизити кількість внесення засоби захисту рослин на 30-40%, зменшити обсяг робочого розчину в два рази, значно підвищити безпековий профіль.

2) Законопроєкт №2207-1-дВпровадження системи правління відходами за європейськими практиками.

Цей законопроєкт створює систему управління відходами в Україні у відповідності з кращими практиками ЄС шляхом впровадження заходів для запобігання або зменшення утворення відходів, сприяння підготовці їх до повторного використання і відновленню як вторинної сировини та енергетичних ресурсів. Водночас, експерти ЄБА вважають за потрібне прибрати з законопроєкту можливість сплачувати екологічний податок як альтернативу до створення системи розширеної відповідальності виробника.

3) Законопроєкт №3656 Зниження ставки ПДВ для деяких видів аграрної продукції.

Зниження ставки ПДВ для аграрного сектору сприятиме детінізації аграрного виробництва. Завдяки прийняттю законопроєкту можуть в рази знизитись витрати бюджету та ризики втрат, пов’язаних із шахрайством з ПДВ та недоброчесними практиками мінімізації податкових зобов’язань, оскільки різко знижується ефективність таких схем. Представники молочної галузі ЄБА вбачають у документі ризики подорожчання готової молочної продукції та зменшення її споживання українцями та просять виключити молоко незбиране із тексту законопроекту при підготовці до другого читання.

4) Законопроєкт №3848Скасування акцизних марок для тихих вин та можливість ввезення зразків алкогольної продукції.

У разі прийняття цього законопроєкту до переліку товарів, які не підлягають маркуванню марками акцизного податку, будуть додані тестові зразки та виноробна продукція міцністю до 15%. Очікується, що такі податкові зміни створять податкові умови для розвитку бізнесу та стимулювання економіки, а також спростять адміністрування задля стимулювання легалізації бізнесу.

5) Законопроєкт №3906Посилення вимог до спиртзаводів щодо виробництва спирту.

Законопроєкт встановлює посилені вимоги до виготовлення та реалізації спирту, а також посилення відповідальності за злочини у цій сфері. Документом конкретизуються вимоги до ліцензування спирту та створюються умови для протидії його незаконному виготовленню та обігу.

6) Законопроєкт №1182-1-дЗапуск ринку внутрішнього водного транспорту.

Ринок внутрішніх водних шляхів давно потребує галузевого законопроєкту. ЄБА підтримує законопроєкт №1182-1-д за умови збереження принципових положень, напрацьованих за участі бізнесу перед другим читанням. Ключові напрацювання, які депутати врахували під час доопрацювання законопроєкту, та які мають важливе значення для розвитку внутрішніх водних шляхів, зокрема щодо залишення функцій реєстрації ліній закордонного плавання за Морською адміністрацією; встановлення ліцензування діяльності лише для перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів внутрішніми водними шляхами (а не ліцензування вантажних перевезень загалом); виключення положення щодо фінансування внутрішніх водних шляхів за рахунок портових зборів.

7) Законопроєкт №2740Маски-шоу Стоп – 3.

Законопроєкт покликаний захистити права фізичних осіб та бізнесу від незаконних дій слідчих осіб під час проведення досудового розслідування кримінальних правопорушень. Його прийняття удосконалить методику проведення слідчих дій та урегулює питання з вилученням техніки для проведення розслідування.

8) Пакет законопроєктів для ІТ-індустрії: законопроєкти №3933 та №3933-1 та законопроєкт №3979Стимулювання розвитку IT-індустрії в Україні.

Також ЄБА наголошує на необхідності продовження та посилення розвитку ІТ-індустрії. Даний пакет законопроєктів буде підтриманий за умови внесення правок від ІТ комітету ЄБА. Зауваження стосуються особливостей оподаткування, правового регулювання, трудових відносин, правил працевлаштування іноземних спеціалістів, ІТ освіти.

9) Законопроєкти №3543-1, №3631 і №3632Реформа екологічних фінансів.

Останні роки ставки екоподатку зростають в десятки разів, але отримані кошти використовуються неефективно і розчиняються у бюджеті. Ці законопроєкти спрямовані реформувати три основні складові – забезпечення цільового використання коштів, поетапного коригування ставок та сприяти подальшій гармонізації українського законодавства з європейськими нормами.

10) Законопроєкт №3318Запровадження нових правил на ринку ветеринарних ліків.

Законопроєкт посилює контроль за ринком ветеринарних лікарських засобів шляхом запровадження механізмів ліцензування та постреєстраційного нагляду за ветеринарними ліками. Експерти ЄБА вважають за потрібне прибрати з законопроєкту вимогу проведення досліджень якості препаратів виключно в Україні та врегулювати питання функціонування офіційних представництв міжнародних компаній в Україні. Також даним законопроектом є можливість зберегти спрощену реєстрацію кормових добавок.

11) Законопроєкт №3672 Розблокування ринку кормів.

Прийняття законопроєкту дозволить на тимчасовій основі розблокувати ситуацію на ринку кормів для тварин, яка склалась внаслідок того, що Україна ще не перейшла від реєстрації кормів, яка була раніше, до реєстрації кормових добавок, як це відбувається у ЄС.

12) Законопроєкт №3091Реформа державного екологічного контролю.

Законопроєкт пропонує сконцентрувати усі функції екологічного нагляду та контролю в одному органі, який замість суто контролюючої функції, зможе також займатись екологічним моніторингом та просвітництвом. Водночас, з метою балансу інтересів усіх стейкхолдерів, з документу слід прибрати суперечливі положення, що стосуються проведення перевірок та правоохоронного статусу органу. Натомість, у законі слід чітко прописати алгоритм, терміни перевірок та повторних перевірок з урахуванням європейського досвіду, залишити за компаніями право оскаржувати рішення контролюючого органу та передбачити підвищення рівня кваліфікації та мотивації інспекторів, які приходять на перевірки.

Більше новин читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.