вгору

Закон про відтермінування застосування РРО опубліковано

10.12.2020

Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій» від 01.12.2020 року № 1017-IX (далі – Закон № 1017) було опубліковано 09.12.2020 року в «Голосі України» № 228.

Нагадаємо, що це був законопроєкт від 01.12.2020 № 4439-д, про який ми писали у наших матеріалах:

Так, з 01.01.2021 року наберуть чинності такі зміни:

1) річний обсяг доходу єдинників встановлено у наступних розмірах:

  • для 1 групи єдинників – 167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року;
  • для 2 групи єдинників – 834 розміри мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня звітного року;
  • для 3 групи – 1167 розмірів мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня звітного року;

2) відтерміновано до 01.01.2022 року обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій (програмних реєстраторів розрахункових операцій) для ФОП-єдинників 2-4 груп, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 220 розмірів мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, крім тих, які провадять діяльність у сферах з істотними ризиками ухилення.

Всі інші зміни, внесені Законом № 1017, набирають чинності з дня, наступного за днем його опублікування, тобто з 10.12.2020 року.

Так, у Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року № 265/95-ВР (далі – Закон №265) було внесено, зокрема, такі зміни:

1) доповнено визначення у ст. 2 Закону № 265.

Контрольна стрічка – це:

а) копії розрахункових документів, послідовно сформованих реєстратором розрахункових операцій (далі – РРО), що надруковані або створені в електронній формі таким реєстратором, а також копії фіскальних звітних чеків у разі створення контрольної стрічки в електронній формі;

б) електронні копії розрахункових документів, а також електронні копії фіскальних звітних чеків, які сформовані послідовно із додаванням у кожен наступний розрахунковий документ або фіскальний звітний чек хешу попереднього розрахункового документа або фіскального звітного чека та зберігаються в електронній формі програмним реєстратором розрахункових операцій (далі – ПРРО) під час його роботи на період відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу (в режимі офлайн) до моменту передачі розрахункових документів або фіскальних звітних чеків до фіскального сервера контролюючого органу.

Електронна копія фіскального звітуце ідентична копія (у формі електронних даних) фіскального звіту, створеного РРО та/або ПРРО, що може використовуватися контролюючими органами як податкова інформація та під час проведення перевірок платників податків.

2) Використання ПРРО при оптовій та/або роздрібній торгівлі пальним забороняється (п. 1 ст. 3 Закону № 265).

3) Суб’єкти господарювання (далі – СГ), які використовують ПРРО, повинні передавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію у формі електронних копій розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків та іншу інформацію, необхідну для обліку роботи ПРРО фіскальним сервером контролюючого органу, яка створюється засобами таких ПРРО.

ПРРО та фіскальний сервер контролюючого органу повинні забезпечувати можливість одержання в автоматичному режимі даних про електронні розрахункові документи від фіскального сервера контролюючого органу, необхідних для формування засобами програмного реєстратора розрахункових операцій та передачі до фіскального сервера контролюючого органу фіскальних звітів та електронних фіскальних звітних чеків за відповідний період.

При цьому застосування удосконаленого електронного підпису та/або удосконаленої електронної печатки є достатнім для застосування в ПРРО (п. 7 ст. 3 Закону № 265).

4) Виключено п. 8 ст. 3 Закону № 265 (щодо обов’язку реалізації товару (надання послуги) за умови наявності цінника на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України).

5) Викладено у новій редакції п. 11 ст. 3 Закону № 265. СГ зобов’язані проводити розрахункові операції через РРО та/або через ПРРО для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.

6) Виключено п. 13 ст. 3 Закону № 265 (щодо обов’язку забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО).

7) Доповнено ст. 9 Закону № 265: РРО (ПРРО) та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.

8) Скасовано штрафні санкції за невідповідність готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті РРО, та за відсутність попереднього програмування товарів у РРО (ПРРО).

9) До 1 січня 2022 року продовжено застосування понижених розмірів фінансових санкцій за порушення суб’єктами господарювання окремих вимог закону щодо використання РРО (ПРРО) під час проведення розрахункових операцій. А саме, санкції, визначені п. 1 ст. 17 Закону № 265, застосовуються в таких розмірах:

  •  10 % вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;
  •  50 % вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.

10) Виключено норми щодо механізму кешбеку.

Більше новин і корисних матеріалів читайте у Блозі бухгалтера, в розділі Інформер програми M.E.Doc, а також на Telegram-каналі.