На сайті Мінфіну розміщено Узагальнюючу податкову консультацію (далі – УПК), затверджену наказом Мінфіну від 14.05.2021 р. № 266, щодо застосування окремих положень ст. 39 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), у т. ч. під час коригування фінансового результату до оподаткування на підставі пп. 140.5.4, 140.5.5-1, 140.5.6 ПКУ.
У чому суть?
УПК надає роз’яснення на питання, які стосуються:
- сировинних товарів та товарів, що мають біржове котирування;
- критеріїв визнання операцій реструктуризації бізнесу контрольованими;
- специфіки подання Повідомлення про укладання контракту на здійснення операцій з сировинними товарами;
- застосування 30% коригувань фінансового результату в окремих випадках:
- надання документів, що підтверджують сплату нерезидентом податку на прибуток;
- здійснення операцій через комісіонера – резидента;
- підтвердження платником податку відповідності цін принципу «витягнутої руки» згідно з процедурою, встановленою статтею 39 ПКУ;
- встановлення невідповідності цін принципу «витягнутої руки».
Щодо особливостей застосування положень про сировинні товари та товари, що мають біржове котирування
УПК роз’яснено, що оскільки постанова Кабміну від 09.12.2020 р. № 1221, якою затверджено Перелік сировинних товарів, набула чинності з 01.01.2021 р., норми ПКУ щодо контрольованих операцій з сировинними товарами застосовуються, починаючи з 01.01.2021 р.
Якщо платник податків у період з 01.01.2020 р. по 22.05.2020 р. (включно) використовував норми ПКУ стосовно операцій з товарами, які мають біржове котирування, такий підхід може застосовуватись і надалі в період з 23.05.2020 р. по 31.12.2020 р. (включно) при наявності належного обґрунтування використання методу порівняльної неконтрольованої ціни та біржових котирувань як джерела інформації у документації з трансфертного ціноутворення (далі - ТЦУ).
Щодо критеріїв визнання операцій реструктуризації бізнесу контрольованими
В УПК пояснюється, що підпункт (39.2 ПКУ), яким визначені господарські операції для цілей ТЦУ, не є вичерпним, а отже будь-які його уточнення, зокрема, щодо операцій реструктуризації бізнесу, не вважаються розширенням переліку операцій для цілей контролю ТЦУ.
Щодо застосування 30% коригувань фінансового результату до оподаткування
Про застосування 30% коригувань фінансового результату до оподаткування на підставі пп. 140.5.4, 140.5.5-1, 140.5.6 ПКУ надано роз’яснення стосовно:
- документа, що свідчитиме про сплату податку нерезидентом, організаційно правова форма якого включена до переліку, затвердженого Кабміном, у відповідній державі у періоді здійснення операції;
- коригування фінансового результату, що здійснюється комітентом-резидентом, оскільки право власності на товар (роботи, послуги) переходить безпосередньо від такого комітента до покупця - нерезидента, або від постачальника (продавця) - нерезидента до комітента;
- обсягу інформації, який вважається достатнім для належного обґрунтування відповідності ціни або показника рентабельності принципу «витягнутої руки»;
- коригування, що здійснюється на розмір різниці між фактичною вартістю придбання або продажу товарів (робіт та послуг) та вартістю, розрахованою виходячи з рівня ціни, визначеної за принципом «витягнутої руки», яке може бути як меншим за 30% вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг придбаних (реалізованих) у відповідних операціях, так і більшим.
Більше новин читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.