вгору
17.05.2023
З набуттям чинності Законом України від 18.10.2022 року №2682-IX викладено у новій редакції ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» від 21.03.1991 року №875-XII (далі – Закон № 875).
Нагадаємо, відповідно до ст. 19 Закону № 875, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю для роботодавців (підприємств, установ, організацій та ФОП). У зв’язку з цим скасовано:
Водночас Держпраці звертає увагу: внесені зміни не відміняють обов’язку виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця та створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством.
Як і раніше, виконувати норматив повинні всі роботодавці, а саме: підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об’єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю. Причому незалежно від їх форми власності та системи оподаткування.
Не потрібно виконувати нормативу лише:
Норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю встановлено у розмірі:
Виконанням нормативу вважається працевлаштування осіб з інвалідністю:
а) для яких місце роботи є основним. Відповідно сумісники до нормативу не враховуються (внутрішні сумісники зараховуються у виконання нормативу лише за основним місцем роботи);
б) інвалідність яких підтверджена: копією довідки до акта огляду МСЕК; копією пенсійного посвідчення або посвідчення одержувача державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії.
Водночас на зарахування до нормативу не впливає: група інвалідності, яка встановлена особі; режим роботи такої особи на підприємстві (повний чи неповний робочий час); коли саме особі було встановлено інвалідність (до її працевлаштування на підприємство, чи вже коли вона перебувала у трудових відносинах).
До внесення змін до ст. 19 Закону № 875 про виконання/невиконання роботодавцем нормативу Фонд соцзахисту осіб з інвалідністю дізнавався зі Звіту (форми № 10-ПОІ). Але на сьогодні цю форму звітності скасовано.
Тепер всю необхідну інформацію Фонд соцзахисту осіб з інвалідністю отримуватиме від Пенсійного фонду, а саме дані:
Про це повідомило Центральне міжрегіональне управління Держпраці.