вгору

Проєкт е-ТТН: мета створення та користь для українського бізнесу

15.11.2022

еттн в медок

Міністерство інфраструктури у партнерстві з Міністерством цифрової трансформації поновили впровадження проєкту е-ТТН.

Електронна товарно-транспортна накладна (е-ТТН) мала стати обов'язковою для всіх транспортних перевезень в Україні ще з 1 серпня 2022 року. Докладно про це ми писали тут. Однак, у зв'язку з повномасштабним вторгненням росії в Україну та початком бойових дій, роботу над проєктом було тимчасово призупинено. 

Вже у вересні 2022 року відбулося поновлення роботи над проєктом спільними зусиллями Міністерства інфраструктури України з Міністерством цифрової трансформації за підтримки USAID/UK aid проекту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS» та за участі ГО «Інститут аналітики та адвокації», яка на період реалізації проекту є адміністратором системи е-TTН.


Що таке ТТН?


Відповідно до Закону України “Про автомобільний транспорт” товарно-транспортна накладна (ТТН) — єдиний документ для всіх учасників транспортного процесу (крім фізосіб, які здійснюють перевезення вантажу за рахунок власних коштів та для власних потреб). Документ призначений для обліку ТМЦ на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, що може використовуватися для списання ТМЦ, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку. ТТН можна складати як у паперовій, так і в електронній формі із зазначенням обов’язкових реквізитів, передбачених Законом та правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом.


Про проєкт


Метою проєкту є поява єдиної центральної бази даних (ЦБД) документів е-ТТН, що дозволить істотно спростити і пришвидшити логістичні процеси, а також дати єдиний метод контролю наявності таких документів зацікавленим сторонам у Міністерстві інфраструктури, ДСБТ та інших державних органах. 

Якщо коротко, то основна ціль проєкту — забезпечення можливості реєстрації актуального стану e-ТТН незалежно від ролі (відправник, перевізник, отримувач) у центральній базі даних (далі — ЦБД) регулятора, а завданням е-ТТН є поступова повна заміна її паперової форми.

Перехід на електронну форму ТТН дозволяє:

  • підвищити якість та прозорість процесу перевезення;
  • істотно спростити та прискорити взаємодію між вантажовідправником, перевізником і вантажоодержувачем;
  • усуває корупційні зловживання;
  • покращує умови ведення бізнесу;
  • сприяє розвитку галузі перевезень, а всі операції стають доступними учасникам у режимі реального часу.

Результат, який очікується з впровадженням е-ТТН:

  • пришвидшення обміну інформацією між учасниками процесу перевезення;
  • ліквідація «зайвих» паперових форм; 
  • стандартизація та уніфікація форматів електронних документів е-ТТН;
  • повноцінний автоматичний обмін даними в електронному вигляді між інформаційними системами державних установ;
  • унеможливлення підробки та/або зміни інформації.  


Що пропонує Linkos Group?


Linkos Group як провідний національний розробник у галузі цифровізації електронного документообігу з перших днів долучилася до реалізації проєкту як провайдер ЕДО.

Зараз Linkos Group зі своїм сервісом ПТАХ проходить акредитацію у регулятора по роботі з ЦБД е-ТТН щодо регламентованого обміну необхідними документами, які циркулюють в рамках проєкту (акти: Акт про відмову вантажити, Акт коригування, Акт перевантаження, Акт перепломбування, Акт розвантаження на проміжному складі, Акт завантаження на проміжному складі, Акт про заміну пункту призначення вантажу, Акт розбіжностей про вантаж, Акт примусового завершення е-ТТН, електронна ТТН). 

У лінійці Linkos-продуктів планується створення сервісів, що будуть забезпечувати всі необхідні бізнес-процеси для перевезень: е-ТТН.АPI, Кабінет е-ТТН та рішення для водіїв.


Linkos-розробки для проєкту е-ТТН


Пропонуємо детальніше ознайомитися із сервісами, які Linkos розробляє у межах проєкту е-ТТН, як для своїх користувачів, так і для всіх бажаючих долучитися. Зокрема, кабінет е-ТТН забезпечуватиме всі необхідні функціональні можливості для учасників перевезень як відправник, отримувач, перевізник. 

Основні задачі, які необхідні для учасників перевезень: створення е-ТТН, підписання, реєстрація, створення всіх необхідних актів на основі е-ТТН, реєстрація цих документів — це той мінімальний набір функцій, які передбачає кабінет е-ТТН.

Рішення для водія — забезпечить усі необхідні потреби саме водіїв. Воно передбачає простий та зручний функціонал для водіїв/експедиторів в цьому великому та багатокомпонентному процесі.

Рішення е-ТТН.АРІ — створюється для використання компаніями, які вже мають зручні та дієві інструменти для ведення своєї господарської діяльності. І завдання АРІ якраз і покликане інтегрувати у наявну облікову систему зручний інструмент, який забезпечить всі функціональні можливості щодо підписання, реєстрації, отримання та обміну е-ТТН з ЦБД е-ТТН.

Отже, проєкт е-ТТН у глобальному масштабі дозволить українським компаніям значно спростити та прискорити усі логістичні процеси та є ще одним важливим кроком до цифровізації бізнес-процесів. 

У наступних матеріалах ми розкриємо практичні кейси з е-ТТН та особливості, які потрібно враховувати учасникам процесу перевезення (вантажовідправнику, водію, вантажоотримувачу). Тому слідкуйте за нашими матеріалами, щоб бути в курсі усіх змін у сфері е-ТТН.

Також читайте більше про е-ТТН у наших попередніх матеріалах:

ПТАХ бере участь у проєкті з реалізації е-ТТН

Як відправляти е-ТТН через M.E.Doc та налаштувати багатосторонній обмін?

Про легітимізацію е-ТТН, її переваги для українського бізнесу та функціонал програми M.E.Doc, що забезпечує е-обмін

Якщо у вас виникли запитання або вам потрібна консультація — звертайтесь до наших фахівців за телефоном: +38 (044) 206 72 25, +38 (073) 206 72 25 або пишіть на імейл: [email protected]