вгору

ДФС про визначення ставки податку на нерухоме майно

Як відомо, податок на майно, відмінне від земельної ділянки, є місцевим податком, ставки якого у відповідності до ст. 10.3 ПКУ встановлюються рішеннями місцевих рад .

А як бути платнику, якщо місцева рада не прийняла відповідного рішення?

Статтею 12.3.5. ПКУ передбачено, що у разі якщо сільська, селищна, міська рада або рада об’єднаних територіальних громад  не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов’язковими згідно з нормами ПКУ, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм ПКУ із застосуванням їх мінімальних ставок.

Обов’язкові вимоги до встановлення  податку на майно, відмінне від земельної ділянки, встановлені ст. 266.5.1 ПКУ і передбачають, що ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

Як бачимо, нормами ПКУ для податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлено граничний максимальний розмір, при цьому мінімальну ставку не визначено.

Тож як визначити та чи необхідно сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, якщо місцева рада не прийняла рішення про встановлення ставок цього податку?

На думку податківців, «Якщо сільська, селищна, міська рада або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняли рішення про встановлення ставок з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, то мінімальною ставкою такого податку є «0» відсотків.» Таке роз’яснення розміщене у загальнодоступному інформаційному ресурсі ЗІР, категорія 106.08.

Звертаємо увагу платників на ще один н’юанс визначення ставок податку на нерухомість, відмінну від земельної ділянки, пов’язаний із створенням об’єднаних територіальних громад у відповідності до Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" від 05.02.2015 № 157-VIII (далі Закон № 157).

Відповідно до статті 8 Закону № 157 після припинення повноважень сільських, селищних, міських рад, що увійшли до об'єднаної територіальної громади, видані ними нормативно-правові акти зберігають чинність на відповідних територіях та для відповідних осіб.

Таким чином, місцеві податки і збори справляються відповідно рішень, прийнятих сільськими, селищними, міськими радами на відповідних територіях та для відповідних осіб до наступного бюджетного періоду.

Про це йдеться у роз’ясненні ГУ ДФС у Донецькій області «Щодо встановлення ставок місцевих податків і зборів».