вгору

Електронні перевірки: коротко про головне

Електронна перевірка проводиться на підставі заяви платника податків з незначним ступенем ризику, визначеним відповідно до п. 77.2 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Заява подається за 10 календарних днів до початку проведення перевірки. Порядок подання платником податків заяви про проведення документальної невиїзної позапланової електронної перевірки та прийняття рішення контролюючим органом про проведення такої перевірки регулюється наказом Мінфіну від 20.11.2015р. №1040 (далі – Порядок № 1040).

Електронна перевірка здійснюється для платників податків:

  • які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності;
  • суб’єктів мікро-, малого; середнього підприємництва;
  • інших платників податків (пп. 75.1.2 ПКУ).

Заяву можна подати до контролюючого органу, зокрема, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умов, визначених законодавством (п.3 р. ІІ Порядку № 1040).

Платник податків у заяві обов’язково зазначає:

  • податкові періоди, що підлягають перевірці;
  • систему оподаткування, яка застосовується;
  • перелік податків, які будуть перевіряться;
  • ведення в електронному вигляді бухгалтерського обліку та первинних документів (п.2 р. ІІ Порядку № 1040).

За результатами перевірки контролюючий орган складає довідку у 2х примірниках, яка реєструється протягом 3х календарних днів з дня закінчення проведення перевірки. При цьому цей строк становить 5 календарних днів для платників податків, які мають філії та/або перебувають на консолідованій сплаті (п. 86.11 ПКУ).

Протягом 5ти робочих днів довідка вручається особисто платнику податків або його представнику для ознайомлення та підписання.

У разі незгоди платник податків має право подати свої заперечення, які є невід’ємною частиною такої довідки, разом з підписаним примірником довідки.

Заперечення розглядаються контролюючим органом протягом 5ти робочих днів з дня їх отримання та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень.

Платник податку або його представник має право брати участь у розгляді заперечень, про що він зазначає у поданих запереченнях.

Такі роз’яснення були надані на Інформаційно-довідковому ресурсі «ЗІР», категорія 136.07.

Докладніше про створення первинних документів та податкової накладної у програмі M.E.Doc, а також про те, що великих платників у 2019 році будуть перевіряти за принципом ризикоорієнтованості, читайте у Блозі бухгалтера.