вгору

Як оприбуткувати кошти, отримані протягом зміни через РРО?

20.06.2019

Держава: звітність та податки

Використання реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) суб’єктами господарювання визначено вимогами Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР (далі – Закон № 265).

Зокрема, п.9 ст. 3 Закону № 265 визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів, наданні послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані щоденно друкувати на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.

Ця норма враховує особливості роботи РРО, які повинні забезпечувати друкування таких звітів за кожний робочий день.

Зміна – період роботи РРО від реєстрації першої розрахункової операції після виконання Z-звіту до виконання наступного Z-звіту. Це визначено п. 2 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій РРО для різних сфер застосування, які затверджені постановою КМУ від 18.02.2002 р. № 199 (далі – Вимоги № 199).

При цьому, важливим є уточнення, що максимальна тривалість зміни РРО не повинна перевищувати 24 години. І при щоденній роботі з РРО Z-звіт необхідно виконувати щодня, оскільки у добі 24 години (тобто, день триває з 0 до 24 годин).

Зверніть увагу, що усі режими роботи РРО (крім тих, що забезпечують усунення причин блокування) повинні блокуватися, зокрема, у разі перевищення максимальної тривалості зміни (п. 7 Вимог № 199).

Отже, якщо суб’єкт господарювання працює цілодобово, то Z-звіт повинен роздруковуватися кожного дня по закінченні робочої зміни, але не пізніше 24 годин від її початку. А у разі перевищення максимальної тривалості зміни робота РРО буде заблокована.

Про це повідомили податківці ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Нагадаємо, що у програмі M.E.Doc створено новий розділ «РРО», за допомогою якого можна сформувати, заповнити, подати до контролюючих органів всі необхідні заяви та звіти щодо використання РРО, про це ми писали у матеріалі.

Докладніше про оновлений перелік РРО від ДФС та про те, що слід пам’ятати власникам РРО, читайте у Блозі бухгалтера.