вгору

Працівник за власні кошти купив товари для підприємства: чи є дохід

Останнім часом бухгалтерів хвилює питання щодо того, чи виникає дохід у працівника, який за власні кошти купує товари для підприємства.

Ажіотаж навколо цієї теми був викликаний листом ДФСУ від 23.02.2018 № 765/6/99-99-12-02-03-15/ІПК, у якому податківці надали роз’яснення, що оскільки працівником придбання товарів для потреб юридичної особи здійснено за рахунок власних коштів, тобто юридичною особою (працедавцем) попередньо не видавалися кошти під звіт, то сума коштів, виплачених такій фізичній особі за вказані товари, включається до її загального місячного (річного) оподатковуваного доходу як інші доходи та оподатковується на загальних підставах.

До відома! Дана консультація ДФС була скасована Полтавським окружним адміністративним судом рішенням від 02.05.2018 року у справі № 816/909/18, як така, що не відповідає змісту податку на доходи фізичних осіб.

Також звертаємо увагу, що у інформаційно-довідковому ресурсі «ЗІР» (категорія 103.04) розміщено роз’яснення з аналогічного питання, у якому податківці визнають, що сума витрат, яка відшкодована найманому працівнику на підставі наданого Звіту про використання коштів, виданих на відрядження та під звіт, та оригіналів документів, що підтверджують вартість понесених витрат, не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб, незалежно від того, що аванс не видавався, а витрати, під час відрядження, здійснювались за власні кошти.

Таким чином, працівнику, який витратив власні кошти на потреби підприємства, мають бути відшкодовані його витрати на підставі поданого Звіту про використання коштів за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 28.09.2015 № 841. Разом із Звітом подаються документи (в оригіналі), що підтверджують вартість оплачених витрат, із зазначенням форми їх оплати (готівкою, чеком, платіжною карткою, безготівковим перерахунком). При цьому, вважаємо, що зазначені витрати не є доходом такого працівника та не оподатковується ПДФО, військовим збором, ЄСВ.