вгору

Скарга зупиняє виконання грошового зобов’язання – ДФС

ГУ ДФС у Закарпатській області нагадало, що у разі незгоди із сумами нарахованих грошових зобов’язань, платнику податків не обов’язково відразу звертатися із позовами до суду.

Податковий кодекс України (далі – ПКУ) містить норму, яка дозволяє платникам проводити процедуру оскарження в адміністративному порядку. Податківці наголошують, що подаються такі скарги протягом 10 календарних днів, які настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення – рішення або іншого рішення контролюючого органу (абзац перший п. 56.3 ПКУ). При цьому скарга має подаватися до контролюючого органу вищого рівня, тобто до ДФС України, виключно у письмовій формі. Така скарга розглядається і по ній приймається рішення.

Важливо!

Скарга, подана із дотриманням строків, визначених п. 56.3 ПКУ, зупиняє виконання платником податків грошових зобов’язань, визначених у податковому повідомленні – рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження (п. 56.15 ПКУ). Тобто, протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов’язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.

День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобовязання платника податків.

Платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення протягом 1095 днів.

Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню.

Зверніть увагу!

Відповідно до ст. 56 ПКУ не підлягають оскарженню (ні адміністративному, ні судовому) грошові зобов’язання, визначені платником самостійно.