вгору

Складаємо податкову накладну за операціями з постачання товарів/послуг, що мають безперервний або ритмічний характер по-новому

У разі здійснення постачання товарів/послуг (крім здійснення операцій, визначених п. 44 підрозд. 2 р. XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ), постачання яких має безперервний або ритмічний характер, постачальником (продавцем) може бути складена зведена податкова накладна. Це передбачено п. 19 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. № 1307 (далі – Порядок № 1307)

Зведена податкова накладна (далі – ПН) складається:

- покупцям – платникам ПДВ, – не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, на кожного платника ПДВ, з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг протягом періоду, за який складається така ПН;

- покупцям – неплатникам ПДВ, – не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, протягом періоду, за який складається така ПН.

У разі якщо операції, визначені п. 44 підрозд. 2 р. XX ПКУ мають безперервний або ритмічних характер постачання, платники ПДВ можуть складати зведену ПН:

- покупцям – платникам ПДВ – не пізніше останнього дня місяця, в якому отримано кошти, на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усієї суми отриманих коштів протягом такого місяця;

- покупцям – неплатниками ПДВ – не пізніше останнього дня місяця, в якому отримано кошти, з урахуванням усієї суми отриманих коштів протягом такого місяця.

При цьому, у разі складання зведеної ПН в графі «Зведена податкова накладна» зазначається код ознаки 4 «Операції, що не є господарською діяльністю платника податку» (п. 11 Порядку № 1307).

У разі складання зведених ПН покупцям – неплатникам ПДВ, у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» такої ПН робиться позначка «Х» та зазначається тип причини 02 «Операції звільнені від оподаткування».

В той же час, у графі «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «100000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється.

У графі 2 зведеної ПН зазначається весь опис (номенклатура) поставлених протягом місяця товарів/послуг.

Слід зазначити, що відсутність факту оплати поставлених товарів/послуг (крім визначених п. 44 підрозд. 2 р. XX ПКУ) не звільняє постачальника (продавця) від складання зведеної ПН.

Зведені ПН (крім зведених ПН, складених у разі здійснення операцій, визначених п. 44 підрозд. 2 р. XX ПКУ) не складаються на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

У разі якщо станом на дату складення зазначених ПН сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається ПН у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Відповідне роз’яснення було надано в Інформаційно-довідковому ресурсі «ЗІР», категорія 101.16.

Нагадаємо, заповнити оновлену форму податкової накладної можна у програмі M.E.Doc (ідентифікатор форми F/J 1201010).

Крім того, ПН слід реєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних у загальному порядку, це дасть право отримувачу товарів/послуг на включення сум ПДВ за такими ПН до складу податкового кредиту за умови дотримання інших вимог щодо формування податкового кредиту.

Докладніше читайте матеріали у Блозі бухгалтера:

- Нова податкова накладна та розрахунок коригування у запитаннях-відповідях;

- Особливості складання розрахунків коригування до податкової накладної з 01.12.2018: приклад заповнення у програмі M.E.Doc;

- Особливості складання розрахунків коригування до «зайво складених» податкових накладних: приклад заповнення в M.E.Doc.